Fitness.ee  ›  Artiklid  ›  Tervis  ›  Kas seks võib mõjutada sinu lihasekasvatamise tulemusi?
NB! Teie brauseris on keelatud JavaScript.
Palun lubage skriptid, et kasutada selle lehe kõiki omadusi.

Tervis

Artiklid

Kas seks võib mõjutada sinu lihasekasvatamise tulemusi?

Teadus on alles nüüd hakanud mõistma seksuaalse tegevuse mõju immuunsussüsteemile ja hormoonitasemele, kuid üks asi on selge: seks parandab füüsist ning sellega seoses kogu elukvaliteeti. Igaüks saab soodsalt mõjutada oma tervist ja hormonaalsüsteemi, sam

Tervis  |  23.03.09  |  tekst:  |  fotod: Anonüümne  |  8 kommentaari

Inimesed on seksuaalsed olevused.

Inimese seksuaalsust on peetud küll religiooni, küll filosoofia üheks osaks, kuid moodne teadus käsitleb seda kui täiesti iseseisvat sõltumatut uurimisobjekti.

<IMG src="/lehed/pilt/spaw_pildid/uudised/Untitled-1_9.jpg">

Austria psühhiaater Sigmund Freud uskus, et seksuaalsus ja seksuaalne jõud on aluseks inimese psüühikale ja juhib tema käitumist. Tema psühhoanalüütiline teooria seab seksuaalsuse kaasaegse psühholoogia aluseks.

Psühhoanalüütiline isiksuse teooria väidab, et ID alateadvuse põhiline element- kontrollib elulisi vajadusi ja ja nende täitmisel ajendab tundma rõõmu ja rahuldust. ID kontrollib ellujäämise mehhanisme inimese psüühikas elu ja surma jõudu.

<IMG src="/lehed/pilt/spaw_pildid/uudised/Untitled-2_2.jpg">

Inimesed tunnevad rahuldust, kui täidetud on psüühilised ja füsioloogilised vajadused. Vajaduste hierarhia määrab, milliseid vajadusi tuleb täita, et saaks tunda rahulolu. Nii Maslow kui Freudi teooriaid koos käsitledes võib teha järeldusi, miks inimene käitub nii nagu ta seda teeb.

Freud väitis, et anatoomia on paratamatus, elu eesmärk on elada, paljuneda ja surra. Kaasaegne psühholoogia väidab, et inimese eesmärk on elada edukalt, selle saavutamiseks aga tuleb täita esmaseid füüsilisi rahulolu vajadusi. Kaasaegne psühholoogia väidab ka, et inimesel on õigus teha valikuid.

Siiski, vabadus tähendab ka riske ja vastutust. Lisaks otsutusvabadusele eksisteerib ka vabadus teha valesid otsuseid ning kohustus tegeleda tagajärgedega. Vaba tee on täis ohtusid.

Vabaduse küsimus on eriti päevakorral seksuaalsust puudutavates küsimustes. Tervislik seksuaalsus võib parandada immuunsussüsteemi tööd, vaimset tervist ning elukvaliteeti. Ebatervislik seksuaalsus võib aga tähendada füüsilisi kahjusid (suguhaigused, AIDS jne), psühhoosi, surma.

Korrapärane ja tervislik seksuaalsuse rakendamine võib seega tähendada paranenud vaimset tervist, paremat elukvaliteeti ning tugevamat füüsist, ebakorrektne seksuaalsete tavade kohaldamine ning haiguste lisandumine toob aga kaasa immuunsussüsteemi nõrgenemisele, mis omakorda vähendab anaboolsete ja androgeensete hormoonide taset- see aga tähendab vähenenud lihaskasvu!

Kas ja kuidas mõjutab tervislik seksuaalelu immuunsussüsteemile? Kas see tagab parema elukvaliteedi? Kas seksielu parandab füüsist ja muudab selle vastupidavamaks (k.a kulturistide seisukohast)? Vastus neile küsimustele on JAH.

Paljud atleedid on küsinud, kas , kui palju ja millal võiks ja oleks normaalne seksida, arvestades nende raskeid treeninguid, massi- ning võistlusperioode. Kas seks enne võistlust tuleks kõne alla? Kas see kahandab või kasvatab testosterooni taset? Vastuse leiab teaduslikust kirjandusest.

Käesolev artikkel uurib viimaste uuringute järeldusi.

Teaduslikud seksialased uuringud

Seost seksuaalse tavade ja sisesekretsioonisüsteemi funktsioonide vahel on alles nüüd tõsiselt uuritud.

Hiljutised uuringud on näidanud, et hormonaalseid kõikumisi võib esineda ejakulatsioonijärgselt, ja et ejakulatsioon ning sellele järgnev aeg aitavad suurendada adrenaliini, prolaktiini ja killer-rakkude (CD3-CD16 + CD56 +) taset. See on esimene uuring, mis seletab lahti ejakulatsiooni mõju immunsussüsteemile.

Seksuaalne aktiivsus reguleerib hormooni dopamiini teket. Dopamiin (C 8 H 11 NO 2) mängib omakorda rolli adrenaliini sünteesis. Seksi ja seksuaalse erutuse ajal kasvanud pulsisagedus seega suurendab adrenaliini hulka kehas.

<IMG src="/lehed/pilt/spaw_pildid/uudised/Untitled-3_3.jpg">

Seks ja eesnäärmevähk

Eesnäärmevähk mõjutab umbes 70% üle 65a meestest. Enne ejakulatsiooniprotsessi teaduslikku uurimust oldi seisukohal, et sagedased seemnepursked on seotud nii suurenenud eesnäärme kui eesnäärmevähi juhtudega. Hiljutised uuringud on tõestanud aga lausa vastupidist- regulaarne seks (eriti 20ndates eluaastates) just alandab haigestumise riski. Miks nii? Arvatavasti seetõttu, et purske ajal puhastub ka eesnääre sinna kogunenud võimalikest kahjulikest vedelikest.

Seks ja südame tervis

Südame tervis on spordi seisukohast ülioluline- süda pumpab verd lihastesse ja siseorganitesse. Nõrk südametöö toob kaasa kehvad sportlikud sooritused, nõrga keskendumisvõime ning sellest tulenevalt ka viletsa lihaskasvu.

Rasvumine on Põhja-Ameerikas suurim probleem. 1999.a HANES aruandes hinnati, et 61% täiskasvanutest on ülekaalulised ja rasvunud, kusjuures 15% on lausa haiguslikult või surmavalt rasvunud. Rasvumine ja sellega seotud tüsistused võivad kahjustada südame tervist. Üleliigne keharasv võib põhjustada hüpertensiooni, diabeeti ja südame-veresoonkonna haigusi.

Õnneks on uuringud näidanud, et seksuaalne erutus stimuleerib adrenaliini ja ka rasva põletamist. Suurenenud adrenaliini tõttu tarbitakse energiat just rasvarakkude arvelt ja see seletab, miks seksuaalse aktiivsusega on seotud saledus.

Seks ja testosteroon

Testosteroon on vastutav eduka lihasekasvatamise osas, kasv ilma selleta ei toimuks. Sportlased tarbivad testosterooni taseme tõstmiseks erinevaid maitsetaimi, vitamiine, mineraale, prohormoone ja isegi ebaseaduslikke steroide. Need lisandid on efektiivsed testosterooni taseme tõstmiseks, kuid pikaajalisel tarbimisel võib kaduda nende efektiivne mõju, mis omakorda peatab ka lihaskasvu kiirust.

Naturaalselt kõrge testosterooni tase saavutatakse õige re¸iimiga- treening, toitumine, lihaste taastamine ning regulaarne seksuaalne aktiivsus. Teaduslik kirjandus on tunnistanud toitumise, trenni ja lihastaastamise positiivset koosmõju testosterooni taseme tõstmisel, kuid seksi sinna nimekirja lisamine on toimunud alles hiljuti.

Hiina teadlased viisid 2003. aastal läbi uuringu, milles osales 28 vabatahtlikku meest. Nad pidid hoiduma ejakulatsioonist 1 nädala vältel. Osalejaid testiti testosterooni taseme kõikumiste suhtes igapäevaselt. See oli esmane säärane uuring, ning järeldused olid üsnagi provokatiivsed. Nimelt avastati, et 6 esimese päeva jooksul testosterooni taseme muutusi üldse ei toimunud. Seitsmendal päeval oli testosterooni tase aga kõrgeim, kaheksandal päeval langes see järsult. Teadlased usuvad, et testosterooni tase langes järsult LH negatiivse tagasimõju tõttu. (Kui mehe testosterooni hulk veres on madal, käivitab LH testosterooni tootmise uuesti. Hoiab tasakaalus hormoonide tootmise munandites. LH hulk suureneb 40-50 eluaastatel, kui testosterooni hulk hakkab mehe organismis vähenema). Uuringus selgus, et seksi ja ejakulatsiooni sagedus mõjutab testosterooni taset.

Tuginedes viimastele seksuaalsust puudutavatele teaduslikele uuringutele, võib koostada järgneva tegutsemisjuhise:

1. Kuna testosterooni tase on madal kõrgenenud insuliini tasemega samaaegselt, siis enne-trenni-sheik peaks sisaldama nii rasvu kui proteiine- mõlemad omavad insuliini suhtes tühist mõju.

2. Uuringud on näidanud, et testosterooni tase tõuseb seksuaalsete stiimulite tõttu. Seega sportlane võiks enne trenni keskenduda seksuaalsetele erutustele, tõstmaks testosterooni taset, ning kasutamaks seda siis edukalt järgnevas raskes treeningus.

3. Treeningjärgselt peaks sportlane tarbima proteiini sheiki, kuhu on lisatud veidi linaseemneõli või oliivõli. Lipiidid hõlbustavad seksihormoonide passiivset tööd rakukestades.

4. 1 tund pärast trenni võiks sportlane saavutada ejakulatsiooni- see kasvatab naturaalset killer-rakkude taset (killer-rakud on immunsussüsteemi oluline osa, mis hävitab ebaterveid rakke organismis). Killer-rakkude taseme suurendamine ennetab ka ületreeningut.

5. Ejakulatsiooni võib edasi lükata ka 7 päevaks, et maksimaliseerida testosterooni taset kindlaks soovitud päevaks (7ndal päeval on maksimum tase)- võistlusteks, raskeimaks treeningpäevaks vms. Kui sportlane valib selle tee, siis peab ejakulatsioon toimuma 7ndal päeval peale trenni või muud koormust (vaata eeltoodud vastavat nõuannet), et vältida 8ndal päeval testosterooni järsku langust.

6. Naturaalse testosterooni tasemega saab manipuleerida ainult toitumist ja treeninguid muutes. Kui toitumine ja füüsiline koormus on sobimatud ning insuliini ja östrogeeni tasemed tõusevad, siis testosteroonile ning lihaskasvule mõjub see äärmiselt ebasoodsalt.

Järeldus

Seksuaalne aktiivsus on elu loomulik osa. Teadus on alles nüüd hakanud mõistma seksuaalse tegevuse mõju immuunsussüsteemile ja hormoonitasemele, kuid üks asi on selge: seks parandab füüsist ning sellega seoses kogu elukvaliteeti. Igaüks saab soodsalt mõjutada oma tervist ja hormonaalsüsteemi, samuti testosterooni produtseerimist, kasutades ära seksi positiivset mõju organismile.


Allikas: <FONT color=#0000ff size=2>http://www.bodybuilding.com/

Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee
Prindi Arutle foorumis
  1.  Oojummel, miks pidi Freudi siia sisse üles kaevama...

    jrx  |  24.3.2009 00:05
  2. Vat ei tea, ju autor arvas nii heaks.. artikli teine osa seevastu on üsna huvitav minumeelest :) Küsimusi tekitas ainult, et kuidas enne trenni amelemine näiteks naistele mõjub- kas suurendab siis östrogeeni taset? Või kuidas...?Trenni suuureneneud naissuguhormoonide tasemega küll teha ei tahaks, mõttetu lahmimine...

    aktivist  |  24.3.2009 00:45
  3. Jah, Kämbla-Kati mõjub mul lihase kasvule hästi.

    Bonsuno  |  25.3.2009 11:38
  4.  tubli oled bonsuno...

    timo116  |  25.3.2009 21:57
  5.  Ma ikkagi ei saanud aru ,et kas enne trenni on kasulik olla vahekorras või ainult erutuse tekitamine:D??

    ristokru  |  27.3.2009 17:59
  6.  Enne ameled, pärast seksid... niii sain mina aru igatahes...

    aktivist  |  28.3.2009 02:11
  7.  Oh, see oligi mu kiire arengu võti :D

    Martti K.  |  1.4.2009 19:06

Logi sisse

Kommentaari lisamiseks logi palun sisse. Unustasid parooli?

Pole veel kasutaja? Registreerumine võtab vaid hetke! Lisaks uudiste ja artiklite kommenteerimisele, saad Fitness.ee kasutajana osaleda foorumi aruteludes, hinnata treenereid ja klubisid ning tellida mugavalt kaupa veebipoest. Registreeru kohe »

Püsi teemas. Hea tava on arvustada inimeste mõtteid, mitte neid endid. Keelatud on reklaamlinkide ja -tekstide postitamine, samuti teiste kommentaatorite, artiklites esinevate inimeste, artiklite autorite ja teiste halvustamine. Fitness.ee moderaatorid kustutavad sobimatud kommentaarid.
Kommenteerimist toetavad
reklaam
reklaam Fitshop.ee
reklaam Sportland
reklaam Sportland

Uudised

reklaam Gasp.ee
reklaam Gym.ee - jusaalivarustus igale nudmisele
reklaam Gym.ee - jusaalivarustus igale nudmisele
reklaam Eesti Spordi Biograafiline Leksikon
reklaam kehavormi.ee
reklaam Kalev Spa

UUDISKIRI


Vasta ja võida!


Milliste maitsetega Care Free kalorivabad siirupid on müügil FitShopis?



© 1999 - 2012 Fitness.ee  | Telliskivi 51, 10611 Tallinn  |  tel 6774 666  |  info@fitness.ee  |   Reklaam  |  Kontakt  |  Toimetus
Unustasid parooli?

Sisesta oma kasutajanimi ja sama kasutajakontoga seotud e-posti aadress – saadame sinna uue parooli.

Registreeru

Vali meelepärane kasutajanimi ja sisesta oma e-posti aadress.

Teavita

Teavita administraatorit, et siin on midagi valesti!

Saada sõbrale

Saada see link sõbrale