Fitness.ee  ›  Artiklid  ›  Toitumine  ›  Kreatiiniga seonduvad väärarusaamad...
NB! Teie brauseris on keelatud JavaScript.
Palun lubage skriptid, et kasutada selle lehe kõiki omadusi.

Toitumine

Artiklid

Kreatiiniga seonduvad väärarusaamad...

Toon teieni erinevad väärarusaamad ja katsun lisada ka mõne positiivse rea selle tõeliselt hea, nii jõudu kui lihast kasvatada aitava legaalse toidulisandi kohta. Alustan sellest, et kreatiin on olümpial võistlevate erinevate sportlaste poolt kõige enam k

Toitumine  |  26.05.09  |  tekst:  |  fotod: Anonüümne  |  10 kommentaari

Eile lugesin Muscle & Strength foorumist ühte postitust, mis ajendaski mind rääkima kreatiinist ja sellega seonduvatest väga valedest müütidest. Olen ise „mütanud jõusaalis alates 2001 aastast ja alates sellest ajast kuulnud kreatiini kohta ikka igasuguseid lugusid. Mõned neist on ikka nii utoopilised, et ainult naera.

Toon teieni erinevad väärarusaamad ja katsun lisada ka mõne positiivse rea selle tõeliselt hea, nii jõudu kui lihast kasvatada aitava legaalse toidulisandi kohta. Alustan sellest, et kreatiin on olümpial võistlevate erinevate sportlaste poolt kõige enam kasutatud toidulisand.

Nüüd müütide juurde:

1. Kreatiin on steroid. Uskuge või mitte, kuid see on kõige levinum müüt, mida olen kuulnud. Kreatiin on 100% naturaalne ja legaalne toode, seda leidub punases lihas ja kalades. Probleem on ainult selles, et nimetatud toitudes sisalduva kreatiini kogus on väike ja me ei saa sealt seda kogust kätte, mida võiks saada. Näiteks, selleks, et saada toiduga 1 teelusika täis kreatiini tuleks süüa 2 kg punast liha.

2. Kreatiin kahjustab neerusid. Kui te olete terve ja teil ei ole maksa ja neerudega eelnevalt mingeid probleeme diagnoositud, ei ole põhjust karta, et kreatiin neid organeid kuidagi kahjustaks. Sellised kuulujutud tulevad ei tea kustkohast. Ühes uurimuses jälgiti terveid jalgpallureid viie aasta vältel, kes manustasid päevas keskmiselt 15 g kreatiini. Ei registreeritud mingeid negatiivseid mõjusid neerudele.

3. Te võite ka toidust piisavalt kreatiini saada. Lugege müüti number üks, reaalselt on ainult toiduga kogu vajalikku kreatiini täiesti võimatu kätte saada. Veelgi enam...palju sellest niigi vähesest kreatiinist, mis loomsetes toitudes sisaldub, läheb toidu valmistamise protsessiga kaduma.

4. Kreatiin teeb paksuks. Võimatu!!! Täiesti välistatud!!! Ent pole ebatavaline, et nii mõnigi mees täheldab kohe, juba esimestel kreatiini tarvitamise päevadel märgatavat kaalu suurenemist. See on aga vedelikupeetusest lihastes, mida kreatiin põhjustab, mitte rasva tekkimisest. Seda nimetatakse mõnikord ka „vesikaaluks.

5. Kreatiini peab kasutama laadimisega. Paljud uurimused leiavad järjest rohkem, et kreatiiniga ei pea kuuri alustades laadima. Piisab, kui te manustate lihtsalt päevas 5 10 g kreatini ja see on piisav kogus. Loomulikult forsseeritud laadimine küllastab teie lihased kreatiiniga kiiremini, ent suuremas plaanis ei ole sellel tähtsust. Sellega ei võida midagi.

6. Kreatiinist on kasu kõikide alade esindajatele. See on vale...kreatiinist on kasu ainult nendel aladel, kus on oluline plahvatuslikkus, kiirus ja jõud. Pikamaa jooksjatel kreatiinist erilist kasu ei ole.

7. Kreatiin tõstab anaboolsete hormoonide taset. See ei ole väga levinud, kuid ka seda on kuulda olnud. Kuigi kreatiin aitab suurendada lihasmassi ja jõudu on Belgias Leuveni Ülikoolis edukalt tõestatud, et kreatiin ei mõjuta ega muuda kuidagi anaboolsete hormoonide vallandumist ega reaktsiooni treeningule. Räägime siis kasvuhormoonist ja testosteroonist.

8. Kõk kreatiinid on üks ja seesama. Pole tõsi. Kreatiinid varieeruvad mõnevõrra ja võivad koostiselt erineda sisaldades näiteks kreatiniini, naatriumit, dicyandiamiidi ja dihydrotriaziini.

9. Mida rohkem kreatiini te manustate, seda parem. Vana müüt...mida rohkem kreatiini võtta, seda suuremaks saate! Pole uurimust, mis seda kinnitaks...rohkem kreatiini ei ole teile kuidagi kasulik...ei jõus ega lihasmassis. On saadud tulemusi, kus 100 kg ne kulturist on manustanud päevas 10 g kreatiini ja ka siis, sellise doosi korral on 40% sellest manustatud kreatiinist raiskamine. Nagu öeldakse...muudate oma uriini lihtsalt hästi kalliks. Liialdada pole vaja...5 grammi, maksimaalselt 8 grammi päevas on piisav kogus.

Kas olete ka kreatiiniga seonduvaid müüte kuulnud? Äkki ka midagi sellist, mida selles rivistuses ei olnud. Kui olete, siis andke teada ja kommenteerige!!!


Artikkel pärineb: www.realweighttraining.com

Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee
Prindi Logi sisse ja arutle foorumis
  1.  Kuues punkt on jama. Kreatiinist saabsiiski kasu enamus alade tegijatest. Tõsi osad rohkem. Kui ühtedele on rohkem tähtis kreatiinist saadav plahvatuslik jõud siis teistele lisa vesi lihases, mis aitab kaasa ka pikaajalisemale taastumisele.

    FrodoB  |  26.5.2009 13:24
  2.  päris mitmel korral on silma jäänud foorumites, et mingid uuringud on näidanud, et 1-2g päevas on täiesti piisav kogus, sellest suuremaid koguseid keha tegelikult ära ei kasuta. praegu oleks siis hea küsida, et kas on tegemist müüdiga ?

    minerva  |  26.5.2009 14:28
  3. Ma ei arva, et kuues punkt on jama. Nii väidetakse ka korralikus raamatus "Training for young distance runners", kus tuuakse argumentideks, et esiteks: energia, mis pikamaa jooksja fosfokreatiinse energiatootmismehhanismi arvelt saab on tühine; Teiseks: liigne kehakaal, mis kreatiinist tuleneb raiskab oluliselt jooksja energiat ning kaasaskantav vesikaalust tulenev suurenenud lihasmass teeb töö tunduvalt ebaökonoomsemaks. Heast lihasesisesest vesikeskkonnast ja selle positiivsest mõjust ei räägita.

    Oskar  |  26.5.2009 16:55
  4.  Olen kuulnud, et kreatiini tarbides väheneb kehas endas sünteesitava kreatiini kogus ning tänu sellele võib tekkida pärast kreatiini tarbimise lõpetamist nn. "jojo" efekt - organismis on vähem kreatiini kui ennem "kuuri". Ei ole jõudnud ise piisavalt uurida ning ka ise proovida, kas on müüt või mitte.

    gund  |  27.5.2009 00:26
  5.  sellepärast tarbitaksegi pikemas perioodis

    Amarillo  |  27.5.2009 00:35
  6. Ei ole tõesti piisavalt teemasse süvenenud aga ükskord lõpeb ära ka ju pikem periood ning küsimus ongi, et kas üldse ja kui kiiresti taastub keha enda kreatiini süntees. Ilmselt pean ikka ise usinam olema ja teema põhjalikumalt läbi vaatama.

    gund  |  27.5.2009 00:47
  7.  Ma ei tea, kas olen erand, aga: p 5- laadimisega annab mulle palju parema efekti, kui seda kasutada pidevalt- teen u 2 kuuri aastat ja need on 4 nädala pikkused p 9- minul on küll väga suur vahe, kas kasutan päevas peale laadimist 5+5 grammi või 10+ 10 grammi. Võimalik, et ise USUN lihtsalt sellesse ja sellepärast ka tarbides suuremaid koguseid, on ka tulemused paremad. Mu kaal ka muidugi natsa üle 130 ne ja just paksuks ma ennast ei pea:-). Õnneks on kreatiin niivõrd odav lisand, et ei pea õtlema selle hinnale ja seetõttu ka nn raiskamsiele kasutades suuremaid kogused. Ps- minu kõige suurem nn PAUK tuleb alles kohe peale kratiinikuuri lõpetamist järgneval nädalal- imelik, aga nii see on.

    renku  |  27.5.2009 12:16
  8.  Leidsin kapi tagumisest nurgast säilivusaja ületanud kreatiini. Kas on mingi risk, kui seda tarvitan?

    nils  |  14.11.2009 20:42

Logi sisse

Kommentaari lisamiseks logi palun sisse. Unustasid parooli?

Pole veel kasutaja? Registreerumine võtab vaid hetke! Lisaks uudiste ja artiklite kommenteerimisele, saad Fitness.ee kasutajana osaleda foorumi aruteludes, hinnata treenereid ja klubisid ning tellida mugavalt kaupa veebipoest. Registreeru kohe »

Püsi teemas. Hea tava on arvustada inimeste mõtteid, mitte neid endid. Keelatud on reklaamlinkide ja -tekstide postitamine, samuti teiste kommentaatorite, artiklites esinevate inimeste, artiklite autorite ja teiste halvustamine. Fitness.ee moderaatorid kustutavad sobimatud kommentaarid.
Kommenteerimist toetavad
reklaam
reklaam Sportland
reklaam Sportland
reklaam Sportland

Uudised

reklaam bb 2013 uus
reklaam Gym.ee - jusaalivarustus igale nudmisele
reklaam EPTL
reklaam Eesti Spordi Biograafiline Leksikon
reklaam kehavormi.ee
reklaam Kalev Spa

UUDISKIRI


Vasta ja võida!


Milliste maitsetega Care Free kalorivabad siirupid on müügil FitShopis?



© 1999 - 2012 Fitness.ee  | Telliskivi 51, 10611 Tallinn  |  tel 6774 666  |  info@fitness.ee  |   Reklaam  |  Kontakt  |  Toimetus
Unustasid parooli?

Sisesta oma kasutajanimi ja sama kasutajakontoga seotud e-posti aadress – saadame sinna uue parooli.

Registreeru

Vali meelepärane kasutajanimi ja sisesta oma e-posti aadress.

Teavita

Teavita administraatorit, et siin on midagi valesti!

Saada sõbrale

Saada see link sõbrale