Fitness.ee  ›  Artiklid  ›  Treening  ›  Vesiaeroobika kasulikkus
NB! Teie brauseris on keelatud JavaScript.
Palun lubage skriptid, et kasutada selle lehe kõiki omadusi.

Treening

Artiklid

Vesiaeroobika kasulikkus

Väike ülevaatlik artikkel vesivõimlemise kasulikkusest ja eelistest.

Treening  |  01.02.00  |  tekst:  |  fotod: {picture_author}  |  Kommenteeri

Vesivõimlemise kasutegureid pole raske leida. Kombineerides toniseerivad elemendid ja jõuharjutused, vesivõimlemine mitte ainult ei tugevda südame-veresoonkonnatööd, vaid ka parandab lihasjõudu ning üleüldist füüsilist vormi.

Kuna vees on keha ujuvas olekus ning igast suunast toetatud, siis lihase-, luu- ja liigestevigastuste tõenäosus on praktiliselt olematu. Vesivõimlemisega võivad julgelt harrastamist alustada nii ujujad, kes on veega sina peal kui ka need, kel piisav ujumisoskus puudub. Enamjaolt toimub tund rinnuni vees.

Vesiaeroobika

Vees muusika saatel sooritatakse erinevaid kombinatsioone ja tantsusamme. Vesiaeroobikat saab harrastada nii rinnuni vees kui ka süvavees (kasutatakse spetsiaalseid veste või ujukeid). Tunni kestus on 45-50 min koos soojenduse, "maha jahtumise" ja venitusharjutustega. Lisaks on enamjaolt igas vesiaeroobika programmis jõuharjutused. Vesiaeroobika peamine ülesanne on südame-veresoonkonna töö tugevdamine ja parandamine. Kiireneb ja paraneb ainevahetus. Tänu veetakistusele paraneb ka painduvus, lihasjõud ja koordinatsioon.

Kellele mõeldud?

Raske öelda kellele ei sobi. Oodatud on kõik, nii heas sportlikus vormis olevad kui ka need, kes alles otsustanud aktiivsemalt spordiga tegelema hakata. Sobib nii noortele kui ka vanemaealistele. Siin piiranguid ei ole. Kuna keha kaotab rinnuni vees 85-90% kehakaalust, on vesivõimlemise ajal pinge liigestele minimaalne. Seepärast on vesivõimlemine ideaalne nii tervetele kui ka neile, kellel on liigese-, selja,- ja kaelavaevusi. Ka tunnevad end vees ülimõnusalt ülekaalulised. Kalorid, kalorid, kalorid... Palju põletab neid üldiselt tänu veetakistuse ületamiseks rakendatud tööle, nii kulutab vesivõimlemine rohkem kaloreid kui sarnane töö kuival. Keskmine inimene põletab aeroobse tööga 450-700 kcal 1 tunni jooksul.

Veel kasuteguritest vees ehk siis eelised saali ees

Vees toimivad teised jõud kui vees (vees üleslükkejõud, kuival gravitatsioonijõud). Lisaks on kaelani vees 90% kehakaalust toetatud igast suunast. Niisiis on kere liigeste-, luude- ja lihastepõrutused ja vigastamiseoht olematu, võrreldes kuival tehtava tööga. Pärast treeningut vees ei ole tunda ka lihasvalu. Vees on takistus suurem kui kuival, kuna vesi on tihedam kui õhk. Seega saab väga efektiivselt arendada lihasjõudu. Lisaks on vees korraga töös nii väiksemad kui ka suuremad lihasgrupid.

Vees harjutamine parandab painduvust ilma liigeseid koormamata, mis on tänuväärne vanemaealistele. Kuna gravitatsioonijõud vees väheneb, on liigeseid suurema ulatusega mugavam liigutada. Vananemisprotsessiga on painduvuse arendamine ja parandamine väga oluline. Vees eraldub soojus paremini kui kuival ja keha jahutatakse tunni ajal mõnusalt maha. No higi ikka ei tilgu küll. Ideaalne veetemperatuur on 28-30 kraadi.

Neile, kes oma pulssi kontrollivad ja kulutatud energia hulka väga oluliseks peavad, tasuks veel teada, et vees harjutamise ajal on pulsisagedus 17 korda väiksem ehk siis 13% aeglasem. Esialgu siin pikemalt ei peatuks, küll aga tasuks nimetada neid tegureid, mis aitavad südame–-veresoonkonna jaoks väiksema kuluga efektiivsemalt töötada, pannes samas vesivõimlejad hämmelduma, et miks ikkagi piisavalt kõrget pulsisagedust ei saavutata:

· termoregulatsioon
· üleslükkejõud
· vee hüdrostaatiline rõhk
· partsiaalrõhk
· nn “diving refleks, mida seostatakse nasaalpiirkonnas oleva närviga

Ja lõpetuseks ka mõned stiilid

Kickboxing (nimetame seda hydroboxing)
Latino
Spinning
Ringtreening
Süvavee aeroobika
Tai Chi
Jooga (kui oleks piisavalt sooja vett!)
Mammade vesiaeroobika

Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee
Prindi Logi sisse ja arutle foorumis

Logi sisse

Kommentaari lisamiseks logi palun sisse. Unustasid parooli?

Pole veel kasutaja? Registreerumine võtab vaid hetke! Lisaks uudiste ja artiklite kommenteerimisele, saad Fitness.ee kasutajana osaleda foorumi aruteludes, hinnata treenereid ja klubisid ning tellida mugavalt kaupa veebipoest. Registreeru kohe »

Püsi teemas. Hea tava on arvustada inimeste mõtteid, mitte neid endid. Keelatud on reklaamlinkide ja -tekstide postitamine, samuti teiste kommentaatorite, artiklites esinevate inimeste, artiklite autorite ja teiste halvustamine. Fitness.ee moderaatorid kustutavad sobimatud kommentaarid.
Kommenteerimist toetavad
reklaam
reklaam Fitshop.ee
reklaam Fitshop.ee
reklaam Olimp

Uudised

reklaam Sportland
reklaam Gym.ee - jusaalivarustus igale nudmisele
reklaam IFBB.EE
reklaam Eesti Spordi Biograafiline Leksikon
reklaam kehavormi.ee
reklaam Arctic Sport Club

UUDISKIRI


Vasta ja võida!


Milliste maitsetega Care Free kalorivabad siirupid on müügil FitShopis?



© 1999 - 2012 Fitness.ee  | Telliskivi 51, 10611 Tallinn  |  tel 6774 666  |  info@fitness.ee  |   Reklaam  |  Kontakt  |  Toimetus
Unustasid parooli?

Sisesta oma kasutajanimi ja sama kasutajakontoga seotud e-posti aadress – saadame sinna uue parooli.

Registreeru

Vali meelepärane kasutajanimi ja sisesta oma e-posti aadress.

Teavita

Teavita administraatorit, et siin on midagi valesti!

Saada sõbrale

Saada see link sõbrale