19. jaanuar 2012

Amet: Imperial Health Club- klienditeeninduse juht ja Team Bombshell sportlane
Pikkus: 172 cm
Kaal: võistluskaal 57 kg, off-season 60 kg
Lemmikütlused: „When there is a will there is a way!“, „To be extraordinary, you can`t live like ordinary“

Bikini fitnessi Soome Meistrivõistluste võitja Anna Virmajoki räägib endast ja oma spordialast.

Olen alati imetlenud kaunist ja treenitud naiskeha. Mõned aastad tagasi jõusaalis treenides kuulsin mitmelt naisvõistlejalt, et mul olevat suurepärased geenid ning hea kehaehitus alustamaks mõnda finessi spordiala. Olen alati nautinud esinemist ja kuna aastate jooksul harrastatud erinevad spordialad on teinud minust väga võistlushimulise inimene, ei saanud enam olla muud varianti, kui proovida kätt bikini fitnessis.

Kanadas Toronto lähedal elades, korraldati linnas mitmeid eri liitude fitness modelli ja bikini võistlusi. Otsustasin osa võtta võistlustest ning esimene treeningprogramm ja menüü sai paika pandud kulturist Janeen Lankowinski poolt, kellega tutvusin jõusaalis.
Oma esimestel bikinivõistlustel saavutasin kolmanda koha. Kuna treeneril puudus varasem kogemus bikinivõistlejate juhendamisel siis järgisin ma 12 nädalat kulturistidele suunatud programmi, mille tulemusena „kuivas“ mu keha pea olematuks. Vaadates tolleaegseid võistluspilte, ei suuda ma imestada, millise nälginud vormi ma olin saavutanud . Nüüd võin öelda, et peale seda olen kõvasti edasi arenenud. Mäletan, kui mu ema helistas ja ütles, et tuleb varsti mulle külla, et saaksin korralikku soomlaste toitu.
Järgmine võistlus , Lysabeth Lopez Classic, toimus 5 nädalat peale mu debüüti. Selle võistluse ma võitsin, millest võib ka järeldada, et olin võtnud õppust esimese võistluse vigadest. Hoolimata sellest, et võistluse korraldas suhteliselt väike spordiliit, oli tase meeletult kõva võrreldes Euroopa omaga. Võistlused andsid ka tohutu lavakogemuse.
[pilt=7206]

ALUSTAMINE

Kogu oma elu olen harrastanud erinevaid spordialasid, jääkhokist kuni cheerleadinguni. Põhikooli lõpus hakkasin käima aeroobikas ning gümnaasiumi ajal läbisin ka aeroobikatreeneri koolituse. Järk-järgult jäi aga aeroobikatundides käimine tahaplaanile ning lõpuks võitis jõusaal mu südame. Sõltuvust tekitavalt jälgisin, kuidas toimusid muutused kehal ning jõusaali treening oli tulnud, et jääda.
Alguses mul treenerit polnud, mistõttu lugesin väga palju naistele suunatud Ameerika fitnessajakirju, kust võtsin treeningkavad ja proovisin erinevaid toitumissoovitusi. Ka internet võimaldas pea piiramatut treeningute andmebaasi, kui oli vaid tahtmist ja oskust otsida.
Olime parajasti jõusaalis tööl, kui töökaaslane sirvis Body ajakirja ning nägi kuulutuses, et bikini fitnessi võistlus on ka Soome tulemas. Kuna töökaaslane oli teadlik minu varasemast võitluskogemusest Kanadas paar aastat tagasi, tegi ta ettepaneku võtta osa ka nendest võistlustest. Võtsin ajakirja kaasa ja hakkasin seda mõtet seedima, mis peale sattusin sellest üha enam vaimustusse, kuni tegin otsuse, et on aeg lavale naasta.

JUHENDAMINE LÄBI INTERNETI

Otsusest uuesti treenima hakata oli vajalik leida ka treener. Mäletan, et olin lugenud Ameerika ajakirjadest Shannon Day artikleid, millel nägin viidet Bombshell bikini fitness treeningute kohta. Võtsin ühendus Shannoniga ja teiste Team Bombshelli treeneritega. Suurem osa võistlejatest elab Ameerikas, kus vahemaad on pikad, seega toimub juhendamine üldjuhul e-maili ja piltide põhjal ning kõik see toimib kui valatult.
Saadan korra nädalas oma pildi Shannonile ja tema annab väga kiiresti ausa tagasiside: „thumbs up, looking good“ või „girl we need to get your ass smaller“ .
Treening- ja toitumiskava muutuvad iga 4 nädala tagant, olenevalt sellest, kui palju aega on jäänud järgmiste võistlusteni ja millele ma treeneri arvates keskenduma peaksin. Võistlusnädalal saadan pildid ja oma kehakaalu Bombshelli iga päev, et toitumis-ja treeningmuudatused saaks tehtud õigeaegselt. Shannon ja teised Bombshelli treenerid teevad otsuseid ja on alati valmis aitama ning on tõeliselt keskendunud võistlejate õnnestumisele.
Juhendamine sisaldab endas kõike, alustades treeningutest ja toitumisest, lõpetades võistlusriiete värvi ja tegumoe ning isegi võistlusmeigiga.

TEAM BOMBSHELL

Esimese Team Bombshelli treening- ja toitumiskava sain märtsis. Kuigi olin treeninud jõusaalis järjepidevalt enne võistlusettevalmistust, oli see rohkem enese rõõmuks ja uute tehnikate katsetamiseks. Oma motivatsiooni saan eesmärkide seadmisest ning rutiini ülesehitusest ja järgimisest nende saavutamiseks, seega ärkamine kell 4 hommikul aeroobseks trenniks ja poole ööni kestvad jõutrennid hakkasid olema rohkem reeglid, kui erandid. Nüüd tuleb muu elu treeningute ja toitumise järgi korraldada, tore! Lihasvalu ja väike nälg ei ole negatiivsed asjad vaid tähendavad , et trenn on läinud asja ette ja ainevahetus ning rasvapõletus on lükatud korralikult käima.
Ma pole pidanud eriti millestki tähtsast loobuma elustiili tõttu: perekondlikele üritustele võtan alati oma toidu kaasa, väljas käies ei paku sõbrad mulle süüa ja ka kinos olles on mul oma snäkk alati kotis olemas.
Hetkel on täitsa tavaline, et tõusen hommikul kell 4, et trenni minna. Ilma hommikuse trennita ei ärka mu keha korralikult ning terve päev tundub olevat energia puudus. Füüsiliselt tunnen ennast palju paremini, kui saan puhast ja tervislikku toitu. Pea igasse käekoti varustusse kuulub mul kahvel, lusikas ja minigrip kilekotid.
Reisides on täitsa normaalne pakkida kaasa suur külmakott toitudega ja minigrip kotid jääga, et toit püsiks külmana ka peale turvakontrolli. Hotellide valikul on alati peamine kriteerium külmkapi olemasolu.

ESIMESED VÕISTLUSED- LAPPEENRANTA

Võimas tunne oli osaleda Soome esimestel bikini fitnessi võistlustel ja astuda lavale peale paari aastast pausi. Võistluskogemuse tegid väga meeldivaks veel finess alasid harrastavate võistluskaaslaste kohtamine ja uute inimestega tutvumine. Eesmärgiks oli antud võistlusel seatud loomulikult pääs finaali.
Kuigi saavutasin esimese koha, polnud ma ise täiesti rahul oma lavaesinemisega. Põhjuseks võis olla pikk võistluspaus, vähene pooside harjutamine ja ärevus lavale minekust. Lähtudes publiku seast tulnud julgustamisest ja hüüetest, tundus, et uus spordiala võeti hästi vastu.
Lappeenranta ja Soome meistrivõistluste vahe on ainult 2 nädalat, mille jooksul oli eesmärgiks saavutatud vormi säilitamine, lavaliikumise parandamine, esikoha hoidmine ja mõned üldised muudatused, nagu näiteks grimmi tumedus.
Lappeenranta võistluse järel hakkas kaal kukkuma, mispeale hakkasin ma Shannoni juhendi järgi sööma 9 korda päevas, süües süsivesikuid ja õli. Samuti vähenes märgatavalt aeroobse trenni osakaal.
[pilt=7207]

BIKINI FINESSI SOOME MEISTRIVÕISTLUSED

Kuigi Soome meistrivõistlused olid hooaja suurim ja oodatuim võistlus, läksin ma sinna kindlamal meelel, kui Lappeenrantasse. Teadsin juba, kellega ma võistlen ja kuidas show ülesehitus välja näeb. Tundsin, et kõik asjad olid paigas: parem vorm, õige grimm ja lavalist liikumist sai ka palju lihvitud.
Mu ema, kes oli esmakordselt võistlusi vaatamas, oli kohale tulnud Kajaanist – Soome keskosast. Oli täitsa uskumatu, kui palju sõpru tuli võistlusi vaatama ja mulle kaasa elama. Jenni Kukka, kes abistas mind lava taga, kandis nahale grimmi ja tegi hiilgava viimistluse. Tegelikult ei vaja ma suurt abistamist, oluline on vaid see, et kõik asjad saaks tehtud ning ma saaksin keskenduda heale võistlustundele. Koos Jenni Kuikkaga õnnestus meil see kõik! Sellel ajal on mõttetu muretseda võistlusvormi pärast – kui tead, et oled andnud endast parima, võid vaid enda üle uhke olla.
Peale hommikust hindamist olin üsna närviline, sest mul polnud õrna aimugi, kuidas kohad jaguneda võivad. Kõik võistlejad olid silmnähtavalt arenenud peale Lappeenranta võistlust. Proovisin teha lõunauinakut (tavaliselt õnnestus see suurepäraselt) oma töökoha massaažilaual, kuid uni ei tulnud, sest mõtetes proovisin paika panna esikolmikut.
Auhindade jagamisele minnes tundsin laval olles liblikaid kõhus. Mu süda hakkas peksma, kui järgi olid jäänud veel teise ja esimese koha auhinnad. Kui kuulsin Suvi Iso-Kuusela võistlusnumbri väljakuulutamist, tahtis mulle nutt peale tulla. Vägev tunne oli võita Finlandia-talo suures saalis esimene IFBB Soome bikini fitnessi meistritiitel. Selle jaoks olin ma 8 kuud treeninud ja rahuldav oli näha oma töö tulemust, milleks oli kõige kirkaim medal!
Kokkuvõttes olid minu meelest Soome Meistrivõistlused hästi korraldatud ja organiseeritud.

SUHTUMINE BIKINI FINESSISSE

Alguses oli mõnele pisut ebaselge, mida kujutab endast bikini fitness ja mis see ala võistlejatelt nõuab. Vaadates ka Soome Meistrivõistluste finaali, oli võistlejate tase erinev ning kindlasti jagus erinevaid arvamusi. Eriti enne Lappeenranta võistlust tudus mõnel võistlejal olevat missivõistlusetaoline ettekujutus, mis võis negatiivselt mõjuda ka pealtvaatajatele esmastele hoiakutele.
Mulle endale on juba algusest peale olnud selge, et ma ei osale mingis iludus- vaid spordivõistluses, mille nimel pingutatakse algusest peale ilma ühegi vaba päevata. Kuigi pööratakse palju tähelepanu juustele, näole jne, on need vaid osa tervikust, mitte otsustava tähtsusega.
Loodan, et bikini fitnessi tuleb palju uusi võistlejaid, ning et seda hakatakse pidama tõsiseks spordialaks. Usun, et nüüd peale esimesi võistlusi on inimestel selgem ettekujutus antud spordialast ja selle nõuetest.

[pilt=7208]

• 1 annus Hera proteiini
• Suur kogus tumedad salatisegu
• 1 tl oliiviõli ja balsamicot
• 1 dl aurutatud spargelkapsast (brokoli)
Kell 16:00
• 100 g küpsetatud kanarinda
• 1 tükk täisteraleiba
• Tomatit ja kurki leiva peale
Kell 19:00

• Küünarvarre sirutamine taha hantliga 3×15

Kolmapäev: selg, biitseps
Neljapäev: jalad
Reede: rind, õlad ja tuharad

Kõhtu treenib Anna 2 korda nädalas.