Treeni kodust lahkumata

Tõlkinud Liis Kutsar ajakirjast “Fitness” | 06.01.2003, 09:22

Soovid saada saledat ja treenitud keha kodust lahkumata? Uurijad on tõestanud - inimesed, kes treenivad kodus, on pühendunumad ning regulaarselt järgivad oma “treeningrutiini”. Seepärast võivad ka kaalus kiiremini alla võtta kui need, kes treenivad jõusaalis. Muidugi on spordiklubidel palju liikmeid, sest nad teevad treenimise kergeks – kõik, mida Sa vajad, on seal. Võid oma kodused treeningud pingutuseta muuta sama tõhusaks kasutades läbiproovitud ja tõeseid jõusaali saladusi.

1. Investeeri vajalikku
Muidugi oleks kodune kõrgtehnoloogiline jõusaal super, kuid Sa ei pea kulutama suurt varandust, et saada häid tulemusi. Mida Sa vajad, on mitmekülgsust, seda nii aeroobse treeningu kui ka jõutreeningu varustuses. Alusta jooksurajaga - üks parimaid harjutusmasinaid. Seda saab kasutada nii käimiseks kui jooksmiseks, lisada kiirust ning kasutada kaldrada. Täiesti uus treening iga kord! Järgmiseks osta endale 3 paari hantleid (kõige kergemaid peaksid suutma korralikult tõsta). Et ei tekiks rutiini, lisa ostukorvi veel videod, fit ball, kummilindid või tuubid ja hüppenöör.

2. Pane varustus kergesti kättesaadavasse kohta
Võta eeskujuks mõni terviseklubi. Aseta jooksurada TV või oma lemmikpildi ette, kuid mitte keldrisse. Jooksurada ei pea olema elutoa keskel, kuid see peaks olema Sul koguaeg silme all. Varuraskused aseta korviga TV kõrvale ja seo kummilindid külmiku ukse külge.

3. Näpista aega ainult enese jaoks
Planeeri oma trenni ajad nii, et Sa ei peaks muretsema laste, telefoni, torulukksepa või koera vahelesegamise pärast. Jäta vahele “tipptunnid” nagu seda on aeg enne kooli või õhtusöögi algust. Kui ilma ei saa, siis määra endale kindel treeningaeg ning informeeri sellest oma perekonda või toakaaslasi, et nad sind ei segaks. Lülita välja telefon, sulge uks, millele riputatud silt “MITTE SEGADA”.

4. Hoia tervislik toit käepärast
Jõusaalis müüdavad madalakalorilised müslibatoonid teevad tervisliku näksimise kergeks. Tee sama kodus – täida külmik ja nõudekapp energiarikaste, kuid dieedisõbralike “enne ja peale trenni” söögiga. Pane värsked puuviljad lauale, hoia jahe pudelivesi käepärast. Viska ära krõpsud ja kommid, halvemal juhul pane silma alt ära. Väikesed muutused, mida teed valides tervisliku toidu, avaldavad suurt mõju edukale “treeningkohustuste” täitmise rajal.