Mõtisklusi ja soovitusi: I osa...

Janar Rückenberg | 16.09.2016, 07:39

1. Käige surnuaias. Kiriku kõrval on surnuaed üks rahulikumaid paiku selles kiires ja rahutus maailmas. Surnuaed on mingis mõttes isegi veel rahulikum koht kui kirik, sest kalmistu on suurem ja seetõttu ei häiri ka teiste inimeste lähedus. Käin vahest surnuaedades niisama, jalutan, istun ja mõtlen, aeg selles paigas jääks justkui seisma. Kui kuskil mujal ei hakka elus olulistele asjadele mõtlema, siis surnuaias hiilivad need mõtted väga lihtsalt ligi. See paik on ühteaegu nii püha kui reaalsust meeldetuletav.

2. See, mis toimis kunagi, ei pruugi hiljem enam toimida. Võib olla nii ja naa, kord toiminud asi nii elus kui treeningul võib taas samamoodi toimida, aga ei pruugi toimida. Ja ongi kõik, rohkemat tarkust ei olegi. Tundub loogiline või et milles see tarkus on, aga selles ongi, et paljud inimesed arvavad, et kui kunagi „tegin midagi nii ja see andis tulemust, toimis, siis kui nüüd teen samamoodi on samasugused tagajärjed“. Ei ole nii. Sama asi ei pruugi uuesti enam nii efektiivne olla, võib mitte toimida ja isegi hoopis soovimatu (kahjuliku) tagajärje anda. See puudutab dieete, treeningprogramme, aga ka olukordi elus. Aga loomulikult, see ei tähenda, et oma tegevust ei tuleks kaardistada.

3. Meenuta endale, et sa just alles natukene aega tagasi sõid. Olen ennast tihtipeale avastanud olukorrast, et justkui unustan ära, et sõin näiteks alles tund aega tagasi. Sõin alles tund aega tagasi, väga korraliku toidukorra, kuid tunni aja pärast on kõht justkui jälle tühi. Nii naljakas kui see ka ei tundu, sageli aitab, kui endale meenutada, et „ma ju alles tund aega tagasi sõin“. Inimene unustab, et ta sõi ja tegelikult on tal kõht täis. Harjumus on see, mis sunnib ikka ja uuesti midagi näksima, mitte vajadus.

4. Kirjutage asju üles. Olgu selleks mis iganes: pidage päevikut, märkige üles treeningud, aeg-ajalt toitumist, pange kirja oma mõtteid, huvitavaid mõtted teistelt, ütlemised oma lastelt, proovige kirjutada luuletusi, kirjutage kronoloogiliselt üles olulisemad sündmused oma elus jne. Uskuge mind, need talletused tunduvad esmapilgul tühistena, kuid mingil hetkel hakkate mõtlema, et kuna üks või teine oluline sündmus oli ja te ei mäleta juba mõne kuu vanuseid asju, rääkimata 1-2 aasta vanustest asjadest. Ise pean treeningpäevikut, periooditi täidan toitumisvihikut, panen kirja artiklitest/raamatutest huvitavamaid mõtteid/ütlusi, pean oma perega seonduvat kroonikat, üritan aeg-ajalt luuletusi kirjutada ja teen mõningaid märkmeid ka oma pisitütre ütlemiste kohta. Luuletamist soovitan ka proovida, see tegevus toimib vahest sellise vabastava ventiilina, mis laseb kogunenud pinged välja. Vahest mõjub oma mõtete paberile panemine kergendavalt. Samuti, vahest on lihtsalt hea midagi oma käega kirja panna, mitte alati arvutis klahve toksida.



5. Alustage päeva tumeda 90%-lise šokolaadiga. See ei ole mingi imenipp, aga olen avastanud, et päeva alustamine 30-50 ja vahest isegi 100 grammi tumeda 90%-lise šokolaadiga aitab mul terve päeva jooksul tavalisest vähem kaloreid tarbida. Hommikul 7-8 ajal söödud šokolaad aitab teinekord ilma eriliste isudeta funktsioneerida isegi 12-13-ni ja nagu ütlesin, terve päeva kaloraaz on reeglina sellise hommiku algusega paremini kontrolli all. Ehk toimib teiegi peal. Tumeda šokolaadi söögiisu pärssiv efekt on ka teaduses kinnitust leidnud.



6. Kõndige. Teinekord ilusa ilmaga, kui teate, et mõni tuttav sõidab näiteks naaberkülla (asulasse), mis ei ole väga kaugel, näiteks 5-20 km, siis pange ennast sportlikult riidesse, paluge ennast kaasa võtta ja jalutage naaberkülast oma koduasulasse tagasi. Või kõndige ühest linna äärest teise. Väga hea, sportlik ja aktiivne ajaviide. Viibite looduses (toast väljas), kulutate energiat ja saate asjade üle järele mõelda.



Järgneb...