Kulturismist - Viiskümmend lauset, väidet, nõuannet.

Peep Reinart | 17.01.2017, 13:24

1. Raskuste tõstmine tekitab lihastes mikrorebenedeid. Kui sa puhkad, siis rebendid taastuvad ja keha sünteesib uut lihast. Selle tulemusena saad sa suuremaks. Palju õnne ☺!
2. Selleks, et lihaseid kasvatada, vajad sa piisavalt kaloreid ja valku. Ainult treenimisest ei piisa. Sa ei saa ehitada maja ilma materjalita!
3. Sa ei saa kasvatada lihast ja kaotada rasva samaaegselt. See on võimalik ainult siis, kui sa tarvitad keelatud aineid või oled jõutreeningutel algaja.
4. Parimad seljaharjutused on lõuatõmbed, jõutõmme ja kangitõmbed vastu kõhtu. Ülejäänud seljaharjutused on nendest kohandatud.
5. Parimad jalaharjutused on kükk, jalapress ja sirgete jalgadega jõutõmme.
6. Parimad kätele? Rööbaspuudel surumine, hantlitega biitseps, prantsuse surumine.
7. Selleks, et põletada rasva ei ole vaja teha aeroobset. Loeb kaloridefitsiit!
8. Naturaalse kulturistina ei ole mõistlik oodata rohkem, kui 15kg lihase kasvu elu jooksul. Rohkemaks on võimelised need vähesed kes lisaks meeletule andekusele on väga töökad ja distsiplineeritud.
9. Steroidid on retseptiravimid, mida kirjutatakse välja hormonaalsete häirete korral. Enamikul inimestest ei ole neid vaja.
10. Kui sa saad jõusaalis vigastada, siis enamasti on see tänu su oma lollusele.

11. Kui inimene ütleb, et ta rasvaprotsent on 10, siis enamasti on see 19% :D Ülehinnatakse ja mitte vähe.
12. Kui naine näeb välja nagu mees, siis ta ei ole naturaal.
13. Enamus profikulturiste jäävad elu lõpuni hormonaalasendusravi saama, selleks, et ennast inimesena tunda.
14. Selleks, et kasvatada lihaseid ei ole vaja käia trennis rohkem, kui 4 korda nädalas.
15. Profikulturisti treeningplaan ei sobi sulle!
16. Kui sa tahad näha, kuidas trenni teha ei tohi, siis vaata mõnda Branch Warreni treeningvideot.
17. Kaloril ja kaloril on vahe!
18. Suutlikuseni võib minna harva!
19. Nädalas 2 korda raskeid jõutõmbeid teha on rumalus.
20. 90% paksudest inimestest on paksud selle pärast, et nad söövad palju jama. Mitte selle pärast, et neil on halb geneetika.

21. Selleks, et progresseeruda, peab PUHKAMA!
22. Rohkem ei ole alati parem. (Mitte alati vaid enamasti).
23. Kulturistid armastavad komplimente ja kiitust. Isegi siis kui nad seda välja ei näita.
24. Kõigi lemmik - riietusruumi süsivesik – banaan - ei ole peale trenni parim valik. Fruktoos imendub liiga aeglaselt!
25. Selleks, et kasvatada lihaseid ei ole vaja ennast põrsaks süüa!
26. Kõige olulisem asi lihaste kasvatamise juures on JÄRJEPIDEVUS!
27. Mida kuivem (väiksem rasva%) sa oled, seda võimsam sa tundud. Eeldusel, et sul on arenenud lihaskond.
28. Kui sa põletad keharasva, pead sa arvestama sellega, et kaotad ka lihast. Kui palju sa seda kaotad, oleneb suuresti sellest, kui targalt sa kehakaalu kaotad.
29. Kulturism on pikk teekond. Varu kannatust!
30. Ära stressa! Kulturism ei tohi sind muust elust välja lülitada.

31. Ära karda katsetada. See mis ühele sobib ei pruugi teisele midagi anda.
32. Kõhulihaseid tehes ei saa kõhu pealt rasva põletada. Küll saad sa muuta kõhulihaseid paksemaks. Tänu millele võivad nad paremini silma torgata.
33. Lihased ei saa muutuda rasvaks ega vastupidi. Need on 2 täiesti erinevat kudet.
34. Sa ei saa isoleerida rinnalihase keskosa.
35. Sa ei pea iga 3 tunni tagant sööma, et lihaseid kasvatada.
36. Süsivesikuid võib õhtul süüa! Kõik oleneb su päevasest energiabilansist ja sellest millal sa treenid.
37. Kiire kaalukaotus toimub suuresti vee ja lihase arvelt.
38. Kui sa teed juba viieteistkümnendat seeriat biitsepsile/triitsepsile, siis sa teed midagi valesti.
39. Sööge liha! Inimene on omnivoor.
40. Ärge kartke soola!

41. Kõvast trennist on rohkem kahju kui kasu, kui sa taastumisele tähelepanu ei pööra.
42. Toidulisandite valik tee läbimõeldult.
43. Ei ole õigeid ega valesid toite, on valed kogused.
44. Kui sa arvad, et sa enam ei jõua, siis tegelikult jõuad sa veel.
45. Kui sa arvad, et oled juba kuiv (võistlusvormis), siis suurtõenäosusega on sul veel minna.
46. Kui toit on sinu jaoks teisejärguline, siis näeb su keha ka teisejärguline välja.
47. Tervislik toitumine ei pea olema kallis!
48. Ei ole olemas salajasi nippe ega imettegavaid treeningprogramme.
49. Pumbatus ei tähenda lihaste kasvu!
50. Hari ennast! Loe, loe ja loe veel. Me kõik arvame, et teame juba piisavalt. Paari aasta pärast mõtled, et kurat olin ikka loll.