L-karnitiin

Mikk-Alvar Olle (tõlk. Flex) | 06.02.2000, 11:08

Karnitiin on dieedi ajal suurepärane toidulisand. Lisaks sellele on uurimused ka näidanud, et karnitiin mõjub positiivselt lihaskasvule.
Karnitiin on aminohape, mis toidulisandina võetult aitab taastada väsinud lihase karnitiinitaseme. Atsetüül-l-karnitiin (ALC) on karnitiini liik, millel on oma ainulaadsed head omadused. Uurimaks välja selle karnitiini liigi täit potentsiaali kulturistide jaoks, käivad pidevad uuringud.
ALC soodustab närvisüsteemi (eriti aju) ja immuunsüsteemi tegevust. Lisaks on ALC-l ka testosterooni produktsiooni stimuleeriv toime. Ta aitab kaitsta lihaskudet ning säilitada kõrge testosterooni tase ka raske treeningu ajal. Sellised omadused peaksid köitma igat raskejõustiklast.
Rahustav toime närvisüsteemile on kulturistide jaoks ääretult vajalik, sest nii on taastumine kiirem ja valutum, samas on ka uni rahulikum ja sügavam. See kõik soodustab lihaskasvu.
Paljud kulturistid, eriti algajad, ei oska hinnata taastumis- ja ajutegevust soodustavaid preparaate, mis on suur viga. Tõsine jõusaalis rügaja, kes kasutab maksimumilähedasi raskusi, peab enne igat seeriat kõvasti eesseisvale sooritusele kontsentreeruma, mis seab närvisüsteemile ja eriti ajule suure pinge. Sama on ka tööinimesega, kes oma pingelise päevagraafiku kõrvalt üritab treeningulgi midagi korda saata. ALC aitab stressiga võidelda ning vähendab ületreeningu riski.
Samas omab ALC ka antidepressiivset toimet, mis on eriti tähtis dieedil olevate kulturistide jaoks. Tänu sellele säilib tugev soov treenida ka siis, kui madala kalorsusega toiduplaan muidu inimesed jõuetuks ja tujukaks muudab. ALC tõstab ketoonide ja teiste lipiidide kasutatavust aju poolt. See aitab dieedil olles vähendada motivatsioonipuudust ning tujutust, aidates seega dieedi mõju ajule paremini taluda ning luues paremad võimalused võistlustel paremini esinemiseks.ALC vähendab lisaks ka kolesteroolitaset.