Milleks spordimassaash ?

Üllari Ots | 07.10.2002, 12:31

Hoiab ära – Lihaste ja kõõluste vigastused, sporditraumad.

Leevendab – Treeningul tekkivat ülepinget ja ebamugavustunnet ning ülepingest tulenevaid kroonilisi vigastusi, võimaldades maksimaalse treeningukoormuse juurde kiiremini tagasi tulla.

Võimaldab – Sportlasel müofastsiaalsetest vigastustest kiiremini terveneda, vähendades võimalust krooniliste probleemide tekkimiseks.

Annab – Sportlasele psühholoogilist tuge, parandades tema valmisolekut paremateks saavutusteks.

Avaldab – Treeningu osana profülaktilist mõju, mille tagajärjel on pehmed koed vabad armkoest ja adhesioonidest, soodustades nõrgenenud neuromuskulaarse talitluse paranemist.

Harjutuse eelselt – stimuleerib vere- ja lümfiringet, maandab närvipinget ja valmistab sportlase optimaalseks soorituseks ette, vähendades samal ajal vigastuste ohtu.

Harjutuse järgselt – leevendab valu ning on abiks piimhappe ja muude jääkainete eemeldamisel organismis.
Mehhaaniline lihaskoe venitus taastab lihaste elastsuse ja jõudluse.

Treeningut saatev massaash – keskendub krooniliste vigastuste ärahoidmiseks ning aitab kaasa juba tekkinud vigastuste paranemisprotsessil.

Spordimassaashi toimed on pidevalt kaasaegse spordifüsioloogia huviorbiidis. Uusimad uurimustööd näitavad spordimassaashiga kaasnevat mõju: veretranspordile sh. hapnikule, hemoglobiinile, ekstsentrilisele lihastööle, kreatiinkinaasile, laktaadile, anaeroobsele treeningule jms.
Kaasaegne aparaatravi ja arhailine manuaalteraapia seisavad võrdselt kõrvuti spordifüsioteraapia pjedestaali kõrgemal astmel.