Varia

Parema treeningu nimel I

Nippe ja nõuandeid esmajoones naistele, kuidas tunda end enesekindlamalt treeningsaalis. Väga kasulik kindlasti neile, kes plaanivad alles alustada enda treeningutega! Lugemist jagub ka meestele.

Varia  |   |  tekst:  |  fotod: Fitness.ee, erakogu  |  2 kommentaari

Uni – See, kui palju Sa magad treeningueelsel ööl, sellest oleneb palju. Sellest oleneb kui palju on Sul energiat ja jaksu trenni üleüldse teha, esmajoones trenni minekuks juba on vaja olla puhanud. Vastasel korral puhkamise asemel vead end vastu tahtmist spordiklubisse ning siis on juba tuju rikutud ning vaevalt, et motivatsioongi just kõige kõrgem. Tea, et puhkus on #1. Kui tunned väsimust kuid siiski leiad, et on oluline minna treeningusse, luba endale 15-60minutit und eelnevalt ning isegi juba väikese uinaku korral tunned end erksamana ning motiveeritumalt.

Kohv – Jah, just kohv. See imeline kuum jook annab Sulle energiat jõudu ning lisaks sellele soodustab Su kehas rasvade põlemist ning veel - kohvi joomine leevendab või hoiab ära lihasvalud, millega treenijad igapäevaselt silmitsi seisavad. Kohvi võib ka asendada rohelise tee või rohelise tee kapslitega.

Valk – Sa võid ju trenni teha aga kui Sul treeningueelne toidukord oli ikka valguvaene, siis on sellest vähem tolku, kui toit oleks olnud valgurohke. Treeninguga kaasneb iga inimese soov tulemuste järele, see on loomikul, kuid õige toitumise juures on tulemused rasked tulema ning aeglased, see on ka üks pidevaid põhjuseid, miks jäetakse treeningud pooleli - kui ei nähta tulemusi. Kuid inimene on see, mida Ta sööb, seega tuleb süüa kvaliteetselt, et näha tulemusi.

Kellaaeg – vastavalt isiksusele: see millal Sa treenid, võib olla vägagi suureks mõjutakas. Oled Sa siis kas hommiku või õhtu isiksus. Kas soovid rahvarohkem ning seltskondliku treeningut või eelistad üksinda treenida. Kellaajaliselt on saalide täituvus suuresti erinev ning olenevalt siis Sinu isiksusest soovitan valida ning järgida just Sinule sobilikku treeningaega.

Trennijook – Kas siis tavaline vesi või veidikese mahlaga või hoopis spordijook. Trennis Sa pead jooma, Sul peab olema kaasas pudel, et väljahigistatud vedelikku korvata ning et niisutada oma suud ning hingamisteid, et ära ei kuivaks. Hea oleks ka teada, et treeningu ajal vajab keha just kõige enam vedelikku. Kuid just treeningu ajal läheb keha stressiseisu, kus lülitab välja janutunde, seega kõige suurema vajaduse hetkel Sul janutunnet ei teki, seega tuleb teadlikult tarbida vedelikku ning see aitab Sul püsida värskena ning jõulisemana. Pudel trenni kaasa!
Loe juurde siit...

Enesekindlus – Ole enesekindel ning teadlik selles, mida Sa teed. Ebakindlus viib Su ebamugavasse seisu ning Sul pole hetkekski meeldiv viibida treeningsaalis. Tea, mida Sa teed, tegema hakkad ning tea, kuidas. Uuri internetist, ajakirjadest ning kirjandusest. Teadlikkus süstib Sinusse enesekindlust ning Sa ju ei soovi saada hindavate pilkude osaliseks, kui treenid masinal biitsepsit, kuid venitab teadmatuses hoopis triitsepsid. Ning ära pelga küsida nõu. Ajatundjad tunned kohesel saalis ära, pöördu nende poole, kui näed, et on õige ajastustus (mitte keset harjutuse sooritamist), ära pelga küsida nõu, sellest saad Sina targemaks ning sellega suureneb Su enesekindlus, mille järgi iha paneb Sind saali tagasi uuesti ja uuesti pöörduma ning mis aitab Sul end saalis tunda mugavamalt tunda, mis hoiab ära ebameeldivad kogemused treeningus ning see omakorda hoiab ära treenimisest võõrdumise. Uuri, küsi nõu ning ole enesekindel! Mida targemaks treeningute ajal saad, seda enam tahad veel teada saada.

Riietus – uskuge või mitte, aga meil on suurepärane fantaasia. Sa võid küll omada suurepärast figuuri, samas ise sellest teadlik olles, kuid kui Sa kannad treeningsaalis number/kaks suuremat t-särki ning lohvakaid pükse, siis peegelpilt pole sugugi mitte nii vormis ning ajus toimub koheselt ümberlülitus, mille käigus Su aju tõlgendab peegelpilti kui Sinu figuuri ning hetkega võid Sa endale tunduda kas paksuna, tulemusteta vms. Kui figuur lubab, kanna lühikesi pükse, naised lühikesi toppe, kui treeningpluusil eksisteerivad käised, siis olgu need kitsad ning lühikesed. Kui oled siiani riietunud mugavalt ning trennis ei saa arugi, et mõni lihasgrupp töötaks, Sa ju ei näe neid töötamas, siis vaheta oma treeningriietus minimaalse vastu ning tõuseb koheselt Sinu motivatsioon ning rahulolu. Viimaks ometi näed Sa tulemusi. Edasiminekut.

Üldine väljanägemine treeningus – mitte vähemtähtsam kui riietus pole üldine välimus, mille alla käivad nii soeng kui ka kosmeetika kasutamine. Ole kaunis ka treeningu ajal, ole esinduslik. Küsitakse küll, miks end trenni tarvis meigid. Kuid siis peaks sama küsimuse esitama ka klubi jaoks end üles lõõvatele naisukestele, kuna klubis niikuinii alkoholijoobes mehed ei taju meiki või selle puudumist. Ole kaunis iseenda jaoks, peegelpildi nimel. Kui püsivalt Sulle nähtav peegelpilt Sulle meeldiv on, kujuneb sellest edaspidiseks ilmselge motivatsioon, Sinu minapilt on Sulle meeldivam.


Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee

 

Atarashii Naginata - uus spordiala?

Varia | 

Atarashii Naginata - kas uus spordiala? Eestis on spordialaga tegeletud kõigest paar aastat, kuid spordiala ise on juba mitme sajandi…


Kas valida nutikell või nutivõru?

Varia | 

Nutivõru on kiiduväärt trennikaaslane! Nutivõrud on lihtsamad nii oma välimuselt kui kasutamisvõimalustelt. Erinevalt puutetundliku…