Varia

Treening veebruari klubis: Kuninglik algus

Fitness.ee alustab uue rubriigiga: treening kuu klubis. Selles rubriigis tehakse reportaa¸ kuu klubist ning personaaltreening ühe nädala treeneriga.

Varia  |   |  tekst:  |  fotod: Anonüümne  |  Kommenteeri

Fitness.ee alustab uue rubriigiga: treening kuu klubis. Selles rubriigis tehakse reportaazh kuu klubist ning personaaltreening ühe nädala treeneriga.


Viimasel ajal on uusi jõusaale või spaasid tekkinud juurde nagu seeni pärast vihma ja otsustasin teha ühes uusimas ringkäigu ning treeningu. Enne treeningu algust oli mul kahenädalane treeningpaus ning otsustasin, et uue alguse teen korralikult, personaaltreeneriga. Ma polnud varem sellist trenni teinud ning ei teadnud midagi oodata, oli vaid hägune ettekujutus sellest, mis toimuma peaks. Kuid miks just personaaltreeneriga, miks mitte niisama kangi kangutada?

Personaaltreeningu müüdid

Läksin ümber lükkama müüti, et igaüks, kes on aasta või paar jõusaalis veetnud, on piisavalt kogenud, et pisemaidki treeninguga seotud nüansse teada. Välismaal on paljudel kuulsustel hirmkallid personaaltreenerid, rääkimata tavainimestest, kuid eestis seda trendi praktiliselt pole.
Treeningu uuesti alustamiseks poleks halvemat päeva valida saanud: ilm oli sombune ja vihmane ning treeningtahe ei olnud just suur. Aeg oli aga kokku lepitud ja taganemisteeed polnud. Tagantjärgi mõeldes on juba see esimene pluss: laiselda ei saa.
Õnneks asub City Spa kesklinna südames ning sombust ilma ei pidanud pikalt taluma. Spaasse jõudes ununes kole ilm kiiresti: klubis oli mõnus ja mugav, meeldiv interjöör ning väga soe teenindus. Stopp! ma ei läinud sinna disaini ega teenindust nautima, vaid treenima täpselt nii nagu seda tegema peaks.
Vahetasin riided ning kohtusin oma selle päeva personaaltreeneri, Mark Sermatiga, kes töötab City ja Viimsi spaades. Pole vist mõtet lisada, et treeneri välimus räägib väga palju enda eest, ilmselgelt on Mark suuri raskusi liigutanud.
Eratreeningu rutiin algab ankeedi täitmisega, kohapeal mõõdetakse pikkus ning rasvaprotsent ning kaalutakse (182,6 cm, oma üllatuseks 76,6kg, 13,6%). Mõõtmised on vajalikud selleks, et mida rohkem klient oma liikumis- ning toitumisharjumiste kohta infot annab, seda kergem on teda treenida ning koormusi määrata. Ka pannakse täielikuks ülevaateks peale pulsimõõtja, mis vahendab infot otse soojenduseks kasutatavatesse trena¸ööridesse.

Korralik algus

Et mul oli olnud treeningus väike paus, valisime soojenduseks rahuliku tempoga harjutuse sõudemasinal. Ja need kes nüüd mõtlevad, et mis see sõudmine siis ka ära ei oleks, võivad eratreeneri käe all üllatuda! Mina veetsin oma elu raskeimad kümme minutit sõudetrena¸ööril, ja seda just vaimselt, mitte füüsiliselt. Nimelt olin ma omandanud jõusaalis omal käel täiesti vale sõudmistehnika, ehk Marki tsiteerides:„Täiesti mõttetu tehnika!” Mu keha ei olnud tõmbe lõpus piisavalt sirge ning hingamine oli samuti veidi nihu. Õige hingamis- ning sooritustehnika samaaegne teostamine oli üllatavalt raske. Õnneks tundsin siiski, et vaev oli seda väärt: sain selja palju paremini „käima” ning tänu õigele hingamisele oli ka tahtejõudu rohkem.
Edasise treeningu suhtes otsustasime, et teeme kogu keha trenni kaheksa harjutusega: allatõmbed ette, seljatõmme plokil, rinnalt surumine, käsikute surumine istudes, jalapress, istudes jala tagaosale, alaselg pukil ning kõhule keretõsted selili.
Enne iga harjutust seletas Mark mulle, mida ja kuidas teha. Kõik harjutused tehti puust ja punaseks ette: treener tegi ise näitas üht seeriat, jättes seda teostades mulje, et tehnika on imelihtne! Reaalsus oli muidugi täiesti teistsugune: esimesel harjutusel andis t a a s tunda jõusaalist sisse õpitud keha liigne kaasamine kordustesse ning ka liiga kiire teostus, teisel harjutusel oli sisse treenitud liiga väike amplituud, surumisel vale nurk ning randmeasend ja neljandal istudes surumisel liiga suur amplituud.
Loomulikult oli mul ka ise treenides märkimisväärne areng olnud, kuid personaaltreeneri abiga oleks see ehk olnud tunduvalt suurem. Arvan, et ei pea lisama, et selleks ajaks olin juba üpriski väsinud pidevast tehnika jälgimisest. Õnneks oli iga korduse vahel kerge, viieteistkümne sekundiline venitus ehk Margi tehnika järgi „5 sisse- väljahingamist”, mis mõjus väga värskendavalt ning ergutavalt.

Testisin teadmisi

Eelpool nimetatuga piirdus mu ülakehatreening, kuid Mark kinnitas, et alguses polegi mõtet rohkem harjutusi teha, kuna tehtud harjutused kaasasid piisavalt lihasgruppe: selga tehes biitseps, rinda ja õlga tehes triitseps. Siinkohal peaks mainima, et vahel venisid pausid minu lobisemise tõttu liiga pikaks: nimelt üritasin Marki testida küsimustega erinevatest treeningviisidest ja metoodikatest. Pidin tõdema, et ta ei jätnud ühelegi küsimusele vastamata ning head nõuandeid olid tal pidevalt varrukast võtta. Margil on väga suuremeelne põhimõte: ta treenib iga inimest tõelise pühendumisega ning tolle edusammud teevad talle pea sama suurt rõõmu kui treenitavale endale.
Jalapressil ning jala tagaosale masinal trenni tehes mu tehnikal üllatuseks nii väga häda polnudki ning alaselja harjutuski möödus valutult. Viimase juures oli väga huvitav nüanss: üks hetk pani Mark mulle käe alaseljale ning ütles: „Aitab, pinge läheb liiga suureks, pärast ei saa seda enam sealt välja!” Ilmselt lõi Margis välja Kreetal praktiseeritud füsioterapeudi vaim. Margi-sugune füsioterapeudi taustaga personaaltreener on seega ideaalne igaühele, kel on olnud mingi vigastus või kes tahab lihtsalt tervist ja liigeseid säilitades hästi trenni teha. Mark on peaaegu nagu valges kitlis treener.
Kõhulihaste harjutusel sain treeneri abiga teada kõige paremini toimiva kõhulihaseharjutuse amplituudi, mis tundus algul küll väike, kuid pärast paarikümmet kordust taipasin, et see oli väga hästi isoleeriv. Lõpetuseks soovitas Mark teha veel 10 minutit sõudetrena¸ööril, kuid ma ei suutnud enam tehnikat jälgida ning otustasime ellipstrena¸ööri kasuks. Sain teada, et ka seal võib joosta kolme erinevat moodi: ülakeha, jala esiosa või jala tagaosa jõudu kasutades. Selle teadmisega lõppes mu personaaltreening. Uskumatu, kui palju ma kahe tunni jooksul õppisin! Vaatamata väikestele raskustele, olin nii vaimselt kui füüsiliselt mõnusalt läbi.
Kirsiks tordil oli igale kliendile mõeldud kuivatusrätik ning mõnusa, rahustava ja kena disainiga du¨iruum - justkui viie tärni hotellis. Seega ei pidanud oma rätikut edasi-tagasi tassima ning du¨iruumis katkiste plaatide vahel keksu hüppama.
Lõpus printis Mark mulle välja personaalse treeningkava koos kasutatud raskustega, mida ta pidevalt oma märkmikku märkinud oli. Olemas olid ka lüngad tulevaste trennide jaoks - väga mugav! Kahe tunniga tõestasin endale väga edukalt, et personaaltreener on kasulik iga treeningstaa¸iga inimesele ja et ka trenn võib olla elamus. Ka eelpool nimetatu müüt sai ümber lükatud busted!

Intervjuud Margiga kuula siit!


Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee

 

Atarashii Naginata - uus spordiala?

Varia | 

Atarashii Naginata - kas uus spordiala? Eestis on spordialaga tegeletud kõigest paar aastat, kuid spordiala ise on juba mitme sajandi…


Kas valida nutikell või nutivõru?

Varia | 

Nutivõru on kiiduväärt trennikaaslane! Nutivõrud on lihtsamad nii oma välimuselt kui kasutamisvõimalustelt. Erinevalt puutetundliku…