Persoon

TUNNE EESTI TREENERIT: PilateseTuba omanik Liis Kutsar

Persoon  |   |  tekst:  |  fotod: Riina Vaikmaa  |  Kommenteeri

Olen Liis Kutsar ning olen rühmatreeningute treenerina tegev olnud aastast 1999, kui alustasin kodukohas naiste aeroobikarühma juhendamist, kuna senine treener loobus, aga meil oli soov edasi treenida. Olin siis 15- või 16-aastane. Edasi käisin EEVL ja FAF Eesti aeroobikatreeneri koolitustel, treenisin klassi-ja kooliõdesid.

Peale keskkooli lõpetamist tulin elama Tallinna, sain esimesed ametlikult rühmatunnid Tulbi Spordiklubisse ja administraatori koha Fittest Spordiklubisse. Fittestis tuli aeg-ajalt asendada sealseid treenereid – kaasaarvatud tolleaegset “aeroobika ema” Kaisa Teimanni (nüüd Marran). Kaisa oli mulle väga suureks eeskujuks ja on praegugi – tema on liikunud Pilatese valdkonda, niisamuti minagi tegelen peamiselt Pilatesega. Kuid vahepealsel ajal olin nii aeroobika kui ka siserattatreener, lisaks LesMills treeningutest BodyPump ja BodyBalance litsentseeritud instruktor.

Treeneri ameti kõrvalt sain ka emaks – mul on 3 poega! Pärast esimese ja teise lapse sündi alustasin võrdlemisi kiiresti tugevate treeningutega. Kuigi minu hea kolleeg Kaia Heinleht soovitas alustada Pilatese harjutustest, ma sel ajal ei tundunud veel, et see on minu kutsumus, ma ei arvanud, et see võikski olla minu elustiil. Olukord muutus peale kolmanda lapse sündi, kui tundsin, et keha vajab korrigeerimist. Mitte kaalu mõttes, vaid rühi ja lihastasakaalu mõttes. Alustasin Kaia käe all eratreeningutega ning just samal ajal pakuti väga heal tasemel Corpus Pilatese õpinguid Kaisa Marrani Pilatese Stuudios. Andsin Pilatesele sõrme ja kaotasin terve käe – Pilatesest on kujunenud minu elustiil.

Hetkel juhin väikest sportlikku ettevõtmist Peetri alevikus – pakume erinevaid aeroobika laadseid treeninguid, LesMills BodyPumpi ja BodyBalance-it ja joogat. Ja veebruarist 2014 on avatud TrenniElamuse PilateseTuba Tere Tennisekeskuses.

Terviseliikumisest


Minu teekond spordi juurde ei olnud niiöelda loomulik valik. Kooli ajal küll osalesin tantsurühmades, kuid kehalise kasvatuse tunnid ei olnud minu lemmikud. Mulle meeldis muusika ja liikuvus, kuid vihkasin normatiivide täitmist. Võiks öelda, et avastasingi spordi enda jaoks, kui Eestisse jõudis aeroobika. Kuid aeroobika ja rühmatreeningud ei pakkunud mulle ühel hetkel seda peamist, mida mul oli vaja – oma keha korda ja tugevaks saada. Eks kolme lapse kandmine ja väikelaste eest hoolitsemine jätab naise kehale omad jäljed – pinged õlavöötmes ja alaseljas, vähene toonus selja ülaosas ja kerelihastes. Pilates võimaldab kõike seda korrigeerida ilma et treeningust peaks surmväsinuna koju roomama.

Pilatesest


Minu jaoks on Pilates kujunenud elustiiliks, sest kõike seda, mida sa õpid ja teed treeningus, saad rakendada igapäeva toimingutes ja teistes treeningutes. Mulle meeldib, et Pilateses on klassisüsteem ehk erinevad tasemed. Ükskõik, kui tugev sportlane või vähese treeningtaustaga inimene on, kõik alustavad foundation (algajate) tasemel treenimist. Ja edasi liigutakse vastavalt isiklikule arengule. Olen Pilatest harrastanud regulaarselt 2011 aasta sügisest, kuid jõudnud alles Level1 lõppu, Level2 algusesse. Kõrgeim tase ongi tegelikult Level 3. Kolme ja poole aasta jooksul pole kordagi Pilates tundunud igav, sest igal tunnil on oma väike mõte ja eesmärk.

Iga tund ja iga väike eesmärk viib lähemale suuremale eesmärgile – kõndida ka 80 aastaselt sirge seljaga ja olla füüsiliselt aktiivne ning võimekas.

Eesmärkidest


Hetkel tunnen, et tahan tegeleda Pilatesega ning pakkuda ka teistele inimestele võimalust kogeda seda, et oma keha on võimalik muuta. Üks jalg ei pea olema teisest lühem, alaselg ei pea valutama, õlavööde ei pea olema jäigastanud. Pilates paneb keha analüüsima, otsima lahendusi läbi füüsiliste harjutuste. Vahel võib see teekond tunduda väga pikk ja konarlik, kuid olen kindel, et see viib sihini – terves kehas terve vaim!


Samal teemal:
Tallinnas avas uksed eratreeninguid pakkuv PilateseTuba


Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee

 

Kes oli Vince Gironda?

Persoon | 

Kes oli Vince Gironda? Tema järeleandmatu tööeetika, laialdased teadmised inimkehast ja paadunud kirg kulturismi vastu seadsid ta kulturismi…


Mike Mentzer – kulturisti HIT-treeningu täiustaja

Persoon | 

Mentzer alustas kulturismiga pärast seda, kui oli näinud mehi kulturismiajakirjade kaantel. Ta oli siis 12-aastane ja kaalus 43 kg. Isa oli ostnud…


Arthur Jones - High Intensity Training-meetodi ristiisa

Persoon | 

Arthur Jones oli trenazööride Nautilus…