Varia

Vähem postitamist, rohkem tegusid ja arengut…

Varia  |   |  tekst:  |  fotod:  |  Kommenteeri

Oli möödunud juba mõni nädal, kui sama naine käis sama õhinal ringi ja kuulutas kollektiivile, kuidas teda köidab maalimine, kuidas temast saab maalija, kes hakkab oma kunsti varsti müüma jne.

Ta ei osalenud kunagi ühelgi jooksuvõistlusel ega lõpetanud ühtegi maali. Pürgis, mis ta pürgis, aga üheski oma kuulutatud ettevõtmistes ta eriti kuhugi ei jõudnud.

Küsimus oligi selles, et tema jõupingutused olid väga vähe seotud sellega, et ta ise väga oleks neid asju teha tahtnud. Rohkem oli tegemist selle tunnustuse nautimisega, mida teised talle tema potentsiaalsete ettevõtmiste ja eesmärkide eest jagasid. Tunnustusega, mis oli tegelikult krediit ja antud tegemiste eest, mida reaalselt ei olnudki veel juhtunud.

Ta elas justkui läbi teiste inimeste silmade leidmata rahuldust tööst, pingutusest ja arengust iseenesest, vaid tähelepanust, mida teised tema jutu peale osutasid. Lihtsalt imetlus ja kiitmine oligi kõik see, mida ta vajas.

Olete proovinud ka ennast vahel nii analüüsida, kas te teete asju nende reaktsioonide pärast, mis teistelt teie tegevusele järgnevad? Teete te asju sellepärast, et teid kadestataks või imetletaks? Või teete te asju sellepärast, et te armastate seda, mida te teete?

Eks meil kõigil on suur risk sellesse lõksu langeda.

Kui teie eesmärgid pingutada, tervislikult toituda, treenida, joosta maratoni jne on seotud üksnes tunnustuse saamisega, siis pikas perspektiivis ei ole sellistele alustele rajatud eesmärkide poole pürgimine jätkusuutlik. Välise tunnustuse poolt stimuleeritud motivatsioon viib teid üksnes teatud kaugusele. Õigesti söömist, treenimist ja tervislikke eluviise on üksnes teiste tunnustamise pärast väga raske muuta oma elu normaalseks osaks, kui te seejuures ise ei näe tegelikult kasutegureid ja ei naudi neid asju.


Tee vastupidi

Mõned ütlevad, et peategi kõikidele oma eesmärkidest pasundama, et siis hakkategi nende suunas liikuma. Siiski, enamasti oma ambitsioonide kõvasti välja ütlemine ei tõesta veel kaugeltki midagi, kui, siis ehk seda soovitegi õlale patsutamist nautida.

Kuidas planeerida pikaajalist progressi? Analüüsige, milline inimene te sooviksite olla ja miks te selline veel ei ole.

Süüvige töösse, mida teie püstitatud eesmärgid nõuaksid, tehke algust, kujundage harjumus ja katsuge potntsiaalsest harjumusest või tegevusest leida rahulolu selliselt, et see ei oleks otseses sõltuvuses tunnustusega. Järk-järgult muutude te inimeseks, kes on enesekindel ning on võimeline saavutama seda, mida ta ise tahab, mitte seda, mille eest teised kiidavad. Küsimus on selles, kas te teete endale või teistele.

Kuidas iganes on, õppige armastama ja nautima pingutust ning rasket tööd. Õppige armastama kõike seda, mis töö ja pühendumisega kaasas käib. Õppige otsima ja leidma vastuseid. Õppige endale eesmärke püstitama ja nende poole liikuma.

Tõestage esmajärgus endale, et püstitatud eesmärgid ei ole seotud sellega, mida teised näha tahavad, vaid te teete seda, mida teie ise oluliseks peate.

Enne oma eesmärkide üldsusele kuulutamist arendage oskusi, kasvatage tahet ja õppige, mida tähendab pühendumine. Jagage ja postitage seda, mida on mõtet jagada ja postitada. Kedagi ei huvita, et te sõite täna õhtusöögiks jälle riisi ja kana. Uskuge, me kõik oleme kana ja riisi taldrikutel küll näinud.

Kui te teete tegusid ja õnnestute, siis inimesed märkavad seda niikuinii. Kui te arenete ja lööte läbi, inimesed tulevad niikuinii küsima. Aga las tunnustus olla teie edu, arengu ja raske töö niiöelda meeldiv kõrvalnähtus, mitte peamine põhjus.

Vaadake ka ennast ja mõelge kaasa – tervislikud eluviisid ja treenimine on olulised ka siis, kui nad ei kajastu selfie´des, bloqides ja staatuse uuendustes. Eesmärke tuleb püstitada ning nende poole saab liikuda ka siis, kui avalikkus sellest ei tea.

“Tõusin üles, hommikusöök on tehtud ja olen peagi selga “tapmas”, see sündmus ei ole väga oluline ning see teave ei vaja audientsi, uskuge mind!


Allikas: www.t-nation.com


Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee

 

Kas kodusest trennitegemisest on üldse kasu?

Varia | 

Tihtipeale soovitakse esimese asjana liituda spordiklubiga või alustada rühmatrenniga. Alati aga see ei toimi. Mõnikord ei sobi aeg, teinekord on…


Eesti kulturismi ja fitnessi ajaloolised hetke

Varia | 

1918Georg Lurich võidab Petrogradis korraldatud kehailu võistluse. 1937 – Sündis kulturismipisiku levitaja Eestis…