Varia

Kiri Janarile...

Varia  |   |  tekst:  |  fotod:  |  2 kommentaari


Paljud harjutajad kipuvad langema selle ohvriks, et keskendutakse ikkagi ainult protsessile (üksikule treeningule ja hetkelisele pumbatusele) ja selle nautimisele, mitte niivõrd pikema perioodi vältel ilmnevatele tagajärgedele või tulemustele. Jällegi, näiteid selle kohta võiks elust tuua sadade kaupa. Me ei söö juba ammu sellepärast, et normaalselt funktsioneerida ja ellu jääda. Viimased 20 – 30 aastat elame me selleks, et süüa, mitte ei söö selleks, et elada. See ei ole kõikides ühiskondades nii, küll kehtib see aga sajaprotsendiliselt Euroopas ja Ameerikas. Süüakse, nauditakse söömise protsessi. Saamata tegelikult aru, millise ohvri me sellele naudingule toome. Kui igal õhtul maitseb õlu hea ja šokolaad sulab suus ei mõtle keegi sellele, milised on tagajärjed kahe, kuue või viieteistkümne aasta pärast. Seks ei ole ammu enam pelgalt järglaste soetamise vahend. Eks mõnu pärast ole seksitud läbi aegade, kuid ükskõik kuidas on, jällegi, selle asja algne idee on ju hoopis teine. Samuti, ilmselt on siiski nii, et seksimise kui protsessi nautlemine on ikkagi just praegusel ajastul kulmineerumas. Või, alkoholi tarbimisest. Kui kõva pidu käib, täidetakse pitse ja toop läheb toobi järel, siis ei mõtle keegi eriti järgmisele päevale. Veelgi enam, vaevalt, et keegi mõtleb sellise regulaarse napsulembese elustiili pikaajalistele negatiivsetele mõjudele.

Treeninguga, eriti jõutreeninguga, iseäranis kulturismitreeninguga on sama. Keskendutakse pildi ühele pisikesele „puzzletükikesele“, mitte niivõrd suure pildi, kui terviku kujundamisele ja loomisele. Sama rada käid kahjuks hetkel ka sina. Keskendud üksikutele treeningutele, taotled lihaste pumbatust, andud tundele, mitte regulaarsetest üksikutest trennidest tulenevale summaarsele tagajärjele. Üheksast juhust kümnel juhul on see viga, protsess ise peaks olema sekundaarne ja pikaajalised tagajärjed peaks olema primaarsed. Mina tean seda, ilmselt väga paljud teadlikud ja vähem teadlikud harjutajad teavad seda, aga ikka ja jälle me teeme seda viga. Andume primaarselt protsessile. Miks!!! Ma ei tea seda!!!

Niisiis, sa pead hakkama aru saama, et kaugemale ei jõua spordis, muuhulgas ka kulturismis see, kes on ajaliselt kauem jõusaalis ja kes alati kõik seeriad suutlikkuseni pigistab. Sinu edu ei saa sõltuma kaugeltki suures osas ainult sellest, mida sa treeningsaalis teed. Ma tean, et sa praegu arvad nii, „mida rohkem, seda uhkem“. Tea, et nii ei jõua sa kaugele. Treenida tuleb kõvasti, pingutades, aga ka targalt ja läbimõeldult.

Tean, see ajakiri „Atleet“ on küll hetkel sinu ainus võimalus lugemiseks ja tõdemaks, kuidas treenida ja kuidas treeningkavasid kokku võiks panna, kuid ütlen sulle üht: ära ürita jäigalt järgida Ameerika profikulturistide treeningkavasid. Kellegi teise kava tegemine ei tee sind samasuguseks, kui nende kavade tegijad.

Veel üks asi, millest aru pead saama, pead oma trennitegemise muutma regulaarseks. Selline suhtumine, et 3 kuud teed midagi, siis kuu või poolteist jääb vahele, selline lähenemine asjadele ei toimi.

Kui sa tahad oma trenniasjades olla edukas, tee omale selgeks peamiste suurtemate lihasgruppide anatoomia. Surumine istudes kaela tagant ja ploki allatõmbed istudes kaela taha ei ole üks ja seesama ning ei treeni samasid lihasgruppe.

Võta arvesse, see, mida sa treeningsaalis teed realiseerub ainult siis, kui sinu toitumine ja taastumine on paigas. Hakka kodujuustu ja kohupiima sööma, hetkel ei maksa need teil seal suurt midagi. Valku pead oma menüüsse kindlasti lisama. Tean, et arvad, et valgupulbrid on mingid imeasjad. Ei ole, kui sööd tasakaalustatult, saad ka toidust piisavalt valku ja ei jää su areng selle taha, et sul ei ole võimalust tarbida lisandina valgupulbrit.

Lugupidamisega, Janar, aastast 2012…


Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee

 

Atarashii Naginata - uus spordiala?

Varia | 

Atarashii Naginata - kas uus spordiala? Eestis on spordialaga tegeletud kõigest paar aastat, kuid spordiala ise on juba mitme sajandi…


Kas valida nutikell või nutivõru?

Varia | 

Nutivõru on kiiduväärt trennikaaslane! Nutivõrud on lihtsamad nii oma välimuselt kui kasutamisvõimalustelt. Erinevalt puutetundliku…