Varia

Tähelepanekud ja soovitused võistluspäevaks.

Eesti meistrivõistlusteni on jäänud loetud päevad. Mäletan oma esimesi võistlusi väga hästi. Mäletan seda tunnet ja ärevust, mis mind valdasid. Olin päris suures teadmatuses ja kerges paanikas. Ei olnud ei kogemusi, ega teadmisi. Mida teha? Mida mitte teha? Kuidas käituda? Mis peaks kaasas olema jne. Ausalt öeldes olin nagu peata kana. Selles artiklis, tahaksingi teie elu veidi lihtsamaks teha ja nendel teemadel peatuda.

Varia  |   |  tekst:  |  fotod:  |  Kommenteeri

Hakkan punkt-punktihaaval välja tooma, mida peaksite silmas pidama ja miks.

Poseerimispüksid/Bikiinid. Ühesõnaga võistlusriietus.
Ilma nendeta, pole paraku midagi teha. Enamikul võistlustel kästakse tulla registreerimisele võistlustriietuses. Palun ärge jalutage registreermisele kummikute ja jopega!
Oleks väga hea, kui teil oleks ka tagavara. Kunagi ei tea, milleks võib vaja minna. Näiteks ei pruugi olla sinu riietus reeglitepärane. Igasuguseid õnnetusi võib juhtuda. Kõigeks peab valmis olema.
NB! Kui sõidate välisvõistlustele siis bikiinid/poseerimispüksid peavad olema käsipagasis.

Grimm ja selle peale kandmiseks vajaminev
Rull, rullivars, kummikindad, õli. Sa ei saa lootma jääda selle peale, et küll selle rulli kuskilt saab. Hea oleks, kui sul oleks isegi mitu rulli, sest tihitlugu grimmi ja õli ühe rulliga peale kanda ei saa. Lisaks sellele oleks hea, kui sul on mõni vana rätik millega pühkida higi ja vajadusel korrigeerida grimmi. Naistel on muidugi eraldi teema millest ma väga rääkida ei oska. Meigikohvrid jne.
Mehed, minge ostke endale tume jumestuskreem, millega nägu grimmida. Kehagrimmiga toonitud nägu jääb väga kole. Võtke kaasa niisked salvrätikud. Olen käinud nii mõnelgi võistlusel kus lihtsalt ei saa pesta.

Vabakava muusika
Erinevatel võistlustel on selle jaoks erinevad nõuded. Kas tahetakse CD-l või soovitakse, et saadaksite varem mp3, kas võib võtta mälupulgaga jne. Selleks tuleb hoolikalt lugeda võistlusjuhendit, et pärast lolli olukorda ei jääks.
Jällegi tahan öelda, et oleks hea, kui oleks kaasas 2 eksemplari. Igasuguseid asju võib juhtuda. Võib juhtuda, et su plaat ei tööta või saab kahjustada. Välisvõistlustele sõites võiks CD olla käsipagasis. Kirjuta CD karbile oma nimi ja kategooria. Plaadil peab olema ainult 1 lugu ja tuletan meelde, et vabakava pikkus kulturismis on 60 sekundit ja fitnessis 90 sekundit.

Pumpamine ja selleks vajaminev
Enamikul võistlustel ei ole lava taga mitte midagi, millega pumbata. See, et meil Eestis on lava taga mõned hantlid, on luksus, mida välismaal tihti ei kohta. Mõistlik on soetada endale pumpamiseks kummid. Kummid ei võta kotis palju ruumi ja nendega saad kõik vajaliku tehtud. Sa ei tule ometi lava taha, trenni tegema. Töö on juba tehtud!
Pumpamisest veel nii palju, et siin peab igaüks leidma endale sobiva variandi. Minupoolsed nõuanded on sellised: Ära hakka liiga vara peale! Ära pinguta üle!
Samuti on teatud lihased millele tahan tähelepanu juhtida. Triitsepsi ülepumpamisel, võid kaotada separatsiooni. Sama lugu on jalgadega. Kõhulihased sul kas on, või ei ole. Lava taga, sa neid endale ei saa.

Riidetus, jalanõud
Meeste puhul on asi lihtne. Lohvakas t-särk, villane sokk, plätud, lohvakad dressid ja asi korras. Olenevalt võistluspaigast võib lava taga olla väga külm või vastupidi. Kunagi ei tea. Kaasas võiks olla mingi lebomatt või paksem rätik, kuhu saad vajadusel pikali visata.
Naistel on muidugi eraldi teema. Siidist hommikumantlid jne.
Pärast võistlust soovitan selga panna tumedamad riided. Vahet ei ole, kas sa saad pesta või mitte. Heledad riided kipuvad määrduma.

See ei käi otseselt riietuse alla aga välisvõistlustele võtke kaasa oma voodipesu. Naistel muidugi niidid, nõelad, bikiiniliimid jne. Kõigeks peab valmis olema.

Söök ja jook
See ei ole enam päev kus eksperimenteerida. Ma ei hakka ega saagi ette dikteerima, mida keegi sööma peab. Seda teab teie treener või teie ise.
Süüa kaasa võttes pead arvestama sellega, et päev võib venida pikemaks kui planeeritud. Puudu ei tohi jääda. Niisiis, oleks hea, kui sul on toitu varuga kaasas (Õiget toitu muidugi). Mina näiteks ei mõista, miks süüakse lava taga meeletult rasvast toitu. Olen näinud pitsakarpe ja musti mehi kes söövad lusikaga maapähklivõid. Mida sellega tahetakse saavutada? Ei mõista. Sama lugu on lihaga. Rasvane toit ja liha jääb teie makku lihtsalt istuma!
Eks igaüks ise teab, mida ta teeb ja miks. Need on lihtsalt minu tähelepanekud. Igaks juhuks võiks kaasas olla täiesti tavalist soola. Võivad tekkida krambid.
Joogist. Võib juhtuda, et lava taga ei ole võistlejatele juua. Kõigeks peab valmis olema ja mitu sammu ette mõtlema. Niisiis, vesi kindlasti kaasa. Edasi on juba sinu enda teha. Termosega kohv, tee jms. Võib olla kasu ka mõnest suhkrusest mahlast aga see oleneb juba inimesest. Gaseeritud jooke ei soovita.

Veelkord grimmimisest ja õlitamisest
Kõik mis puudutab grimmimist ja õlitamist vääriks juba omaette artiklit. Proovin siiski mõne lausega kiirelt kokku võtta, mida peaks silmas pidama. Valmista nahk ette. See tähendab, et hakka juba varakult enda nahka koorima ja kreemitama. Vastasel juhul jääb lõpptulemus lihtsalt kole ja ebaühtlane. Hea oleks, kui saaksid enne grimmimist duši alt läbi käia. Pärast seda ei tohi enam kreemitada ja kasutada deodorante. Keha peab olema raseeritud. Mehed, see käib ka teie kohta! Soovitan raseerida 2 korda. Esimene kord nädal enne võistlusi, et näha kuidas su nahk reageerib. Teine kord 2 päeva enne võistlusi.
Mis puutub sellesse, mitu kihti või kui tumedaks grimmida, siis see sõltub kõik võistluspaigast. Väikese vihjena võin öelda, et laupäeval peab grimm olema tume. Salme kultuurikeskuse valgus on väga ere.
Õli peale kandmisega peab olema ettevaatlik.
Mis iganes toote sa läikiva efekti loomiseks valid, ära sellega üle pinguta. Mõned võistlejad pakuvad sellega üle ning tulevad lavale sõna otseses mõttes õlist tilkudes. See ei näe eriti hea välja ning selle tõttu kaotad sa ka teravuses. Õhuke ja ühtlaselt pealekantud kiht on kõik, mis sa vajad.

Kaalumine/ Registreerimine
Punkt number üks. Tule kohale õigel ajal! Kui sa tahad, et sinust lugu peetaks siis palun näita üles lugupidamist korraldajate vastu. Tee kõik selleks, et sinu osa registreerimisel läheks sujuvalt. Võta kõik vajalik endaga kaasa (dokument, vabakava muusika, raha, kingad jne). Veelkord toonitan, et peaaegu alati tullakse registreerimisele võistlusriietuses. Järgi täpselt, sulle antud juhiseid ja kõik saab korda. Ole kõigiga viisakas ja kui sulle midagi ei meeldi siis ära vingu! Viimane lause puudutab tegelikult võistlusi laiemalt. Viisakus tuleb alati kasuks ja igasugune vingumine, olgu see registreerimisel, peale võistlusi või muu korraldusliku poole kohta ei näita sind just parimas valguses. Eriti näotu on kommenteerida kohtunike hindeid või vinguda oma lõppkoha pärast.
Kõik me oleme väsinud ja dieedil olnud. See ei anna meile õigust vigiseda, kui midagi ei meeldi. Olles nii mõneski välisriigis võistelnud siis tahan öelda, et Eesti võistlused on ülimalt hästi korraldatud. Alates registreerimisest kuni banketini välja.

Lava
Esimene asi mida tahan jälle öelda - ole õigel ajal kohal! Välismaal sõimab lavakohtunik sul näo täis, kui ta sind kaua otsima peab. Ole ise teadlik ja professionaalne. Tule varem võistluspaika ja tee endale selgeks, eeldatav aeg millal laval pead olema. Parem olla varem valmis, kui pärast rapsida.
Käituge nii nagu teile öeldakse. Kuulake peakohtuniku ja lavakohtuniku korraldusi lava taga ja laval. Käituge eeskujulikult ja järgige kõiki reegleid. Austage iga kohtuniku poolt öeldud sõna. Sellest sõltub sinu maine ja tihtilugu ka tulemus. Sinust luuakse mulje selle põhjal, mida sind nähakse laval tegemas. Eemalda kõik ehted mis pole määrustepärased. Ära näri nätsu jne.
Esimene samm lavale ja kõik pilgud on juba sinul. Ole valmis selleks, et sind jälgitakse terve laval oleku aja. Ära lase ennast tagarivis seistes “kössi” vaid tööta. Sellest võib oleneda sinu lõppkoht. Esitle ennast stiilselt ja professionaalselt iga sekundi vältel.

Lõpetuseks
Kindlasti ei katnud ma 100% ära kõiki aspekte. Lihtsalt neid nüansse on nii palju ja kõik ei tule meelde. Võtke iga võistlust nagu omaette kogemust. Iga võistlus õpetab meid järgmiseks paremini ette valmistuma ja annab juurde väga väärtuslike kogemusi. Loodan, et sain antud artikliga natukenegi abiks olla.
Edu kõigile laupäevaks ja nautige seda päeva!


Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee

 


Goldensand klmpressitud kookosli

Kas valida nutikell või nutivõru?

Varia | 

Nutivõru on kiiduväärt trennikaaslane! Nutivõrud on lihtsamad nii oma välimuselt kui kasutamisvõimalustelt. Erinevalt puutetundliku…


Treener soovitas...!?

Varia | 

Kahjuks ei ole see ulmekirjandus, vaid viimasel ajal minuni jõudnud väljaütlemised meie bikiinisportlastelt. Ei usu, et selliseid soovitusi…