Toidulisandid

Toidulisandite tarbimise ajastamine

Mis juhtub siis, kui tarbida Rauda koos kohviga ja D vitamiini õhtul?

Toidulisandid  |   |  tekst:  |  fotod:  |  Kommenteeri

Me kõik oleme erinevaid toidulisandeid , vitamiine ja mineraale tarbinud, kuid kas
sellest on ka kasu olnud ja kas oleme seda õigesti teinud?! Või lihtsalt peotäie
kapsleid suvalisel ajahetkel korraga piimakohviga alla loputanud, siiras usus, et
need kõik korraga enda eesmärke täitma hakkavad: parandavad meie naha ja juuste
välimust, annavad lisaenergiat ja parandavad und, tõstavad töövõimekust ja
meeleolu, kiirendavad taastumist rasketest treeningutest , aiatavad langetada
kehakaalu; parandavad meie silmanägemise, samal ajal langetades vererõhku ja
söögiisu.
NB! Väga TÄHTIS on aga õige manustamine, vastasel juhul ei pruugi kalli raha
eest ostetud vitamiinid ja mineraalid imenduda ja meie organismile kasulikud olla!
Oluline on meeles pidada, et vitamiin on siiski toidulisand, mida peaks võtma
vastavalt vajadusele, Vitamiinide ja mineraalide sisaldust veres aitab tuvastada
vereanalüüs.
Hommikul
Raud: Rauapuudus võib tekitada kurnatust ja halvendada sinu immuunsüsteemi
kaitsevõimet. Parim on rauapreparaate võtta hommikul tühja kõhuga. Väldi
samaaegset tee ja kohvi tarvitamist, sest kofeiin ja tanniin võivad mõjutada raua
imendumist. Ka kaltsium on põhiline raua imendumise takistaja, seega ei tasu neid
võtta koos.
Vitamiin C on tugev antioksüdant, tugevdab immuunsüsteemi ning mõjutab
energiataset. C-vitamiin püsib vereringes vaid mõned tunnid, seepärast tasub
ettenähtud kogus C-vitamiini päeva peale ära jagada. 
Vitamiin B kiirendab ainevahetust ja aitab muuta toidu energiaks. Võta B-vitamiini
alati koos hommikusöögiga.
Koeensüüm Q10 osaleb organismi energia tootmises. Õlibaasil Q10 on soovituslik
võtta koos rasvu sisaldava toiduga. Uneprobleemide vältimiseks võta hommikul või
pärastlõunal.
Pärastlõunal
Vitamiin D panustab luustikku, hammastesse ja lihastesse. Lisaks aitab kaasa kaltsiumi
imendumisse. Parim on D-vitamiini võtta koos rasva sisaldavate toiduainetega. Mõned
uuringud on leidnud, et D-vitamiin võib häirida und, seepärast võta seda pärastlõunal. D-
vitamiini suudab keha ise sünteesida siis, kui oled päikese käes. Seepärast talvel ja pimedal
ajal on D-vitamiini vaegus pigem reegel kui erand.
Vitamiin K aitab haavadel paraneda, panustab ka luude korrashoidu. K-vitamiini võib
tegelikult võtta kellaajast sõltumatult, ent imendumine paraneb, kui võtta seda koos vitamiin
D-ga, kaltsiumi ja C-vitamiiniga. Imendumist parandab ka manustamine koos rasvu
sisaldavate toiduainetega.
Kalaõli sisaldab Omega3 rasvhappeid, mida inimene saab toidu või toidulisanditega. Vajalik
aju normaalseks funktsioneerimiseks, normaalseks kasvuks ja arenguks ning silmade ja
südame tervisele. Et parandada imendumist, on parim võtta koos toiduga.

Õhtul
Kaltsium: Suurem osa kaltsiumist paikneb inimese luudes ja hammastes ning see panustab ka
lihaste töösse.  Üldine soovitus on tarvitada kaltsiumit õhtuti.
Magneesiumi seostatakse tugevate luude ja hammastega. Lisaks rahustab lihaseid ja
närvisüsteemi. On leitud, et magneesiub parandab und, seepärast on just õhtu parim aeg selle
võtmiseks.
Probiootikumid toetavad normaalset  mikrofloorat sinu kõhus. Parim on neid võtta tühja
kõhuga 30-60 minutit enne söögikorda.


Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee

 

Ilusad juuksed on iga naise kroon

Toidulisandid | 

Siinkohal rõhutan, et juukseid tuleks turgutada ja hooldada nii seest- kui ka väljast. Välispidistest nippidest kasutan järgmisi: üritan…


Kuidas valida ja kasutada rasvapõletajaid?”

Toidulisandid |  (3)

Mis on parim rasvapõletaja”?

[h3]Kõigepealt olgu öeldud, et mistahes “rasvapõletaja, õigemini termogeenne aine (aine, mis…


Kuidas targalt kasutada Vitargot?

Toidulisandid | 

Kuidas, miks ja millal mina Vitargot kasutan: Tavaliselt…