Varia

Sul ei ole lavale asja sest…

Jälle hakkab kätte jõudma see aeg. Ma mõtlen võistlushooaega ja see omakorda annab võimaluse veidi antud teemadel arutleda. Kirjutan sellest, miks ei ole mõtekas teatud asjaolude pärast lavalaudadele minna . Tänase kirjutise mõte ei ole kedagi lavalt eemale peletada vaid pigem säästa inimesi oma aja raiskamisest. Igaüks võib maksta ära vajalikud tasud ja lavale ronida. Seda võib võrrelda pisut laste saamisega. See, et kõik võivad lapsi saada ei tähenda seda, et seda ilmtingimata tegema peab. See on ainult üks näide ja pikemat sissejuhatust tegema ei hakka.

Varia  |   |  tekst:  |  fotod:  |  Kommenteeri

- Sul ei ole lihaseid
See on kõige lihtsam ja labasem põhjus ja minu esimene punkt. Sul on lihtsalt luulud. Selle ala puhul tuleb kasuks hästi arenenud enesekriitika. Võistlemine on mõeldud inimestele kelle arenenud lihaskond pakatab detailidest. Kui sul puuduvad lihased ja detailid ei ole sinu koht laval. Õnneks antud punkti puhul on asi täiesti parandatav. Kuhu sul kiiret on? Kas sa tahad lavale tulla niisama või sellepärast, et võita? Tee tööd ja näe vaeva. Lihaste ehitamine on aeganõudev tegevus.

- Sul ei ole lihtsalt geneetikat
Karm tõsisasi aga midagi ei ole teha. Sellest on vähe kasu, et sina armastad seda spordiala. Kui see spordiala sind ei armasta, siis on asi pisut nutusem. Emake loodus võib olla päris karm. Ma ei räägi siinkohal väikestest asjadest, mida oskusliku poseerimisega peita annab. Ma mõtlen tegelikult megalaia keskkohta, väga lühikesi jalgu, kitsast raami jms. Neid sünnipäraseid eripärasi ei paranda miski ega mitte keegi. Olgu su treener Ott Kiivikas, Indrek Otsus, Fred Antson või mistahes spetsialist. Geneetika all võime silmas pidada ka su võimet rasva põletada ja lihaseid kasvatada. Mõni inimene allub paremini dieedile. Mõni inimene ei ole võimeline rasva keha pealt ära andma. Neid näiteid on veel aga arvan, et saate aru mida mõtlen.

- Sa ei ole võimeline dieeti pidama
Sul puudub iseloom. Just see tahe ja võime vastu panna igasugustele välistele mõjutatele on see mis eristab tõsiseid võistlejaid niisama saalis käijatele. Oioi kui palju on neid inimesi kes juba 5 aastat räägivad, kuidas nad nüüd hakkavad kuivatama. Peale teist nädalat on neil vaja juba cheatmeale ja ma ei tea mida. Teine asi on muidugi see, kui su keha lihstalt ei taha koostööd teha ja sa teed asja liiga äärmuslikult. Nii mõnelgi inimesel tekivad juba väiksemagi defitsiidi puhul unehäired, meeleolukõikumised jms. Milleks ennast niiviisi piinata? Tuleb tõele näkku vaadata ja leppida olukorraga, et võistlemine ei ole lihtsalt sinu jaoks.
See probleem on pigem naistel aga on ka erandeid. Tavaliselt on mehed need kes võivad 3 kuud ilma mingisugsute emotsioonideta saepuru süüa. Naistel seevastu tundub toiduga olevat mingi sügavam emotsionaalne side.

- Sind ei huvita võitmine
Võistlused ei ole koht, kus näidata kõigile palju sa kaotasid kaalu. Võistlused ei ole koht, kus su treener saab näidata oma töö vilju. Võistlused ei ole koht kus lihtsalt tähelepanu saada. Võistlused on teekond tippu. Andke andeks, aga väljend, et tähtis ei ole võit vaid osavõtt on minu arust korralik huumor. Ma saan aru, et peab olema realist, aga kui sul puudub unistus võita ja kardad suurelt unistada, siis ei näe ma erilist mõtet lavale ronida. Jah, me oleme kõik ju kuulnud seda juttu, et võistlemisel on sügavam mote. Keha muutumise teekond, enesekindluse kasvatamine ja teadmine, kas me üldse saame sellega hakkama. Mina olen paraku seda meelt, et me võistleme ikka selleks, et võita. Võistlemine on tõsine asi. Austa teisi võistljeiad, kohtunikke ja ennast. Ära raiska enda ja kellegi teise aega, kui sa tuled lavale paksuna, ääretult kehva grimmi ja ilma igasuguse poseermisoskuseta.

- Veel olulisi punkte

1. Sul on rahalised probleemid – See punkt hõlmab mitmeid nüansse. Alustuseks stress, mida raha puudumine tekitab ei tule kuidagi kasuks sinu ettevalmistusele. Teiseks võistlemisega seonduvad kulud ( eriti naistel). Riietus, reisimine, meik, juuksur, poseerimistunnid, personaaltreenerid, osavõtutasud jne. jne.

2. Su ainevahetus ei ole tipptasemel – Väga lihtne. Kui sa alustad ettevalmistust madalate kaloritega ja lõpetad ülimadalatega, siis ei ole su võistlusjärgne aeg just kõige lõbusam.

3. Sul ei ole selge, miks sa võistled.
Päris paljudel juhtudel jääb arusaamatuks, miks keegi üldse võistleb. Tee endale selgeks, miks sa seda tahad. Kas sa võistleksid, kui mitte keegi sellest kunagi teada ei saaks? Kas sa otsid ainult tähelepanu või on selles midagi enamat?

4. Kui sa ei ole veel eelmisest korrast taastunud.
See on sinu jaoks vastik. Sul on kõht juba enne dieedile minekut tühi. Sa oled väsinud ja sul ei ole tahtmist trenni teha.
Kui kogu ettevõtmine on nii raske ja sõna otses mõttes “ Kolgata Tee” , siis ei ole asjal mõtet. Punkt, mille vastu eksitakse sageli ja olen isegi eksinud. Ma ei ütle, et asi peab lihtne olema. Asi peab olema parajalt mõnus ja tasakaalus, aga peab olema ka režiim. Tuleb kuulata keha ja anda endale aru. Millal on õige aeg ja millal mitte.

Lõpetuseks
Võib kõlada pisut karmilt aga võistlemine ei ole sugugi kõigi jaoks. Minu jaoks on võistlemine asi, mida tuleb võtta tõsiselt.
Jah, tee seda nii, et kogu teekond koos võistlemisega oleks nauditav. Kaasa arvatud nende jaoks kes sind laval vaatama peavad.


Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee

 


Goldensand klmpressitud kookosli

Kas valida nutikell või nutivõru?

Varia | 

Nutivõru on kiiduväärt trennikaaslane! Nutivõrud on lihtsamad nii oma välimuselt kui kasutamisvõimalustelt. Erinevalt puutetundliku…


Treener soovitas...!?

Varia | 

Kahjuks ei ole see ulmekirjandus, vaid viimasel ajal minuni jõudnud väljaütlemised meie bikiinisportlastelt. Ei usu, et selliseid soovitusi…