Fitness.ee  ›  Artiklid  ›  Kavad  ›  Paar uut ideed...huvitav, kas selline asi oleks võimalik...
NB! Teie brauseris on keelatud JavaScript.
Palun lubage skriptid, et kasutada selle lehe kõiki omadusi.

Kavad

Artiklid

Paar uut ideed...huvitav, kas selline asi oleks võimalik...

Mulle meeldib mõtiskleda jõutreeningust, treeningust üldse. Minu viimase aja lemmikteema on progressioon ning võimalikud erinevad skeemid ja moodused, mille abil võimalikult kindlalt ja süsteemselt ennast oma arengus edasi viia.

Kavad  |  01.05.10  |  tekst:  |  fotod: Kaspar Saaremets  |  1 kommentaar

Põhimõtted, mille alusel ennast edasi arendada on vajalikud. Nende olemasolu tagab selle, et midagi ei jää juhuse hooleks.
Kes fitness.ee artikleid loeb, see mäletab ilmselt ka artiklit „Kakskümmend neli“.

See kakskümmend neli tähendab summaarset töömahtu (TM) harjutuse kohta. Valitud töömahu alusel on hõlbus läbi erinevate kordusseeria skeemide progresseeruda. Artiklis „Kakskümmend neli“ räägin töömahust ja kordusseeria skeemide kasutamisest 24 korduselise töömahu korral üldiselt.
Nimetan ka ära, et kulturistid progresseeruvad või võiks progresseeruda tavaliselt ühtepidi (raskus on konstantne ja liigutakse lühema seeria pealt pikema seeria peale) ning jõutõstjad liiguvad tavaliselt teistpidi (pikema seeria pealt lühema seeria suunas, suurendades samal ajal intensiivsust ehk raskust).

Paar päeva tagasi olin taas treeningutest mõtteid mõlgutamas ja jõudsin progresssiooni silmas pidades veel ühe huvitava ideeni. Pigem ütleksin nii, et arendasin seda „24“ teemat edasi.
Paljud soovitused, lähenemised, erimeetodid, mida oma kirjutistes teieni olen toonud, olen ise ära proovinud.

Progressiooniviis, mille peale nüüd tulin, on mul proovimata ja nii mõtlengi, et huvitav, kas selline asi oleks võimalik ja kas toimiks??? Millest jutt??? Nimelt, kui rääkida sellest töömahust, 24 kordust, siis kas samm veel edasi ei oleks oma progressioon hoopis äkki nii seada, et esmalt progresseerume nagu jõutõstjad ja siis nagu kulturistid ehk esmalt hakkame pika seeriaga peale, progresseerume lühemate seeriate suunas ning tõstame seejuures raskust ning jõudnud haripunkti, hakkame nende kasvatatud tippraskustega seeriat uuesti pikaks arendama. Selgitan näite varal.

Näiteks kükk, võtame progressiooni aluseks töömahu 24, TM = 24:

Esimene nädal - 2 x 12 – 100 kg

Siia vahele saab soovi korral mahutada veel 2 – 3 – ks nädalaks 2 x 11, 2 x 10 ja 3 x 9.

Teine nädal – 3 x 8 – 110 kg
Kolmas nädal – 4 x 6 – 115 kg
Neljas nädal – 5 x 5 – 120 kg
Viies nädal – 6 x 4 – 125 kg
Kuues nädal – 8 x 3 – 130 kg

Seitsmes nädal – 130 kg - 6 x 4
Kaheksas nädal – 130 kg – 5 x 5
Üheksas nädal – 130 kg – 4 x 6
Kümnes nädal – 130 kg – 3 x 8
Üheteistkümnes nädal – 130 kg – 2 x 10
Kaheteistkümnes nädal - 130 kg – 2 x 12

Huvitav, kas pole??? Kas ka praktikas toimiv??? Arvan, et võiks toimida, kuid selle eelduseks on kindlasti adekvaatse jaotuse leidmine ja reaalselt jõukohaste raskuste kasutamine. Kui võtta jällegi näiteks kükkimine, siis olen veendunud selle teooria pooldaja, et jalad peaks koormust saama 2 x nädalas. Arvan, et neid, kellel jalg ülihästi 1 x nädalas treeninguga kasvab, on väga vähe. Seega, enamike treenijate jaoks oleks alakeha treenimine 2 x nädalas igati näidustatud.

Kuidas rakendada uut progressiooniviisi, kui treenime kehaosa (tõstet) 2 x nädalas???

Kui võtta aluseks, et treenime jalga 2 x nädalas, siis ühe jalapäeva progressiooni harjutus oleks kindlasti kükk töömahuga 24 kordust. Kuidas sättida nädala teine jalapäev, selles ma veel väga kindel ei ole. Küll arvan aga seda, et mõlemal jalapäeval edasi progresseeruda oleks liialt kiire edasiliikumine.

Ehk siis, kui me kükime esmaspäeval 100 kg – ga 4 x 6 ja juba neljapäeval sama raskusega 5 x 5, siis kardan, et see edasiliikumine võib pikemas perspektiivis äkki liialt rutakaks osutuda. Loomulikult, mingid trennid tuleksid ilusti ära, kuid kui kauaks seda progressi selliselt oleks...ei ole väga kindel. Arvan, et kui üks jalatrenn oma progressiooni harjutusega on esmaspäeval, siis neljapäeval, teisel jalapäeval võiks olla mõeldavad järgmised variandid:

Järgmisele leheküljele »

Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee
Prindi Logi sisse ja arutle foorumis
reklaam
reklaam Olimp
reklaam bb 2013 uus
reklaam Sportland

Uudised

reklaam Gasp.ee
reklaam Gym.ee - jusaalivarustus igale nudmisele
reklaam IFBB.EE
reklaam Eesti Spordi Biograafiline Leksikon
reklaam King of Spades
reklaam City SPA

UUDISKIRI


Vasta ja võida!


Milliste maitsetega Care Free kalorivabad siirupid on müügil FitShopis?



© 1999 - 2012 Fitness.ee  | Telliskivi 51, 10611 Tallinn  |  tel 6774 666  |  info@fitness.ee  |   Reklaam  |  Kontakt  |  Toimetus
Unustasid parooli?

Sisesta oma kasutajanimi ja sama kasutajakontoga seotud e-posti aadress – saadame sinna uue parooli.

Registreeru

Vali meelepärane kasutajanimi ja sisesta oma e-posti aadress.

Teavita

Teavita administraatorit, et siin on midagi valesti!

Saada sõbrale

Saada see link sõbrale