Fitness.ee  ›  Artiklid  ›  Toidulisad  ›  B vitamiin
NB! Teie brauseris on keelatud JavaScript.
Palun lubage skriptid, et kasutada selle lehe kõiki omadusi.

Toidulisad

Artiklid

B vitamiin

Toidulisad  |  14.10.07  |  tekst:  |  fotod: Anonüümne  |  4 kommentaari

Mõnikord on lihtsaimad asjad need kõige tähtsamad näiteks igapäevased vitamiinid. Ei ole tähtis kui palju kreatiini ja toidulisandeid sa võtad; kui su kehal on puudus mõnest vitamiinist või mineraalist, su lihaskasv ja jõud kannatavad.

Üks sellistest kriitilise tähtsusega vitamiinidest on B12, teise nimega kobalamiin (kuna sisaldab metalliühendit koobalt). B12 aitab organismil kasutada rasvasid ja teatud aminohappeid. Lihtsustatult, keha ei suuda piisava efektiivsusega toota energiat rasvadest ja proteiinidest, kui puudub vajalik määr B12-vitamiini. See võib viia selleni, et keha salvestab neid toitaineid suuremal määral rasvana. Lisaks täidab B12 ka tähtsat rolli hooldamaks närvirakke ja vererakke, mõlemad on tähtsad tagamaks füüsiline suutlikus.

Kahjuks ei kata B12 vajadust tavaline multivitamiin. Vaatamata kõigile neile kriitilistele funktsioonidele, mida B12 organismis täidab, soovitavad praegused normid antud vitamiini päevakoguseks 2,4 mikrogrammi. Taanis läbiviidud uuring seevastu soovitab, et päevane norm tuleks tõsta 6. mikrogrammile.

UURING

Teadlased arvutasid ligi 100 vanema naise vitamiin B12 päevase tarvitamise (nii lisandid kui toit) ning jagasid nad gruppidesse sõltuvalt nende päevasest B12 kogusest.

TULEMUSED

Madalaim päevakogus oli 1.2 mikrogrammi, kõrgeim näit oli 23,9 mikrogrammi. Teadlased võtsid katsealustelt vereproovid ning võrdlesid viit erinevat B12 vitamiiniga seotud näitajat (näiteks vere kobalamiini ja homotsüsteiini sisaldus) ning määrasid, kas need on tervislikul tasemel. Nad raporteerisid aastal 2006. ilmunud „American Journal of Clinical Nutrition”, et nende näitajate nivood saavutasid ühtlase taseme koguse juures 6 mikrogrammi päevas, mis tähendab, et enamikele inimestele on see sobivamaks päevakoguseks kui praegune soovitatav 2,4 mikrogrammi.

DOSEERIMINE

Isegi 6 mikrogrammi ei ole keskmisele treenijale piisavaks koguseks. Kuna B12 on seotud nii paljude tähtsate protsessidega kehas ning fakt, et suurem lihasmass muudab keha ainevahetuse aktiivsemaks, oleks treenival inimesel soovitatav kasutada B12 vitamiini või B-kompleksvitamiini, mis sisaldab endas 50 100 mikrogrammi B12 vitamiini. Mõned lisandid sisaldavad isegi 500 2000 mikrogrammi B12t. Sellised suured kogused tõstavad energiat ning on ideaalseks treeningueelseks lisandiks. B12 vitamiini puhul ei tasu muretseda ka üledoseerimise pärast, kuna B12. mürgistuse risk on äärmiselt madal ning suure koguse võtmisega pole täheldatud mingeid kõrvalmõjusid. Samuti pole määratud B12 päevast maksimumkoguse määra.

Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee
Prindi Logi sisse ja arutle foorumis
  1. Huvitav kui palju tavaline toitumiskava järgiv inimene/kulturist B12 toidust saab?

    gmaster  |  14.10.2007 18:38
  2. B-12 omastab inimene vaid loomsest toidust, munakollased ntx

    anelka  |  15.10.2007 07:38
  3.  Mul juba ammu soov seda küsida - kui palju B-vitamiini siis lõpuks pärm sisaldab?

    Karu  |  16.10.2007 00:44
  4. Anelka, su väide on vale. Vegans using adequate amounts of fortified foods or B12 supplements are much less likely to suffer from B12 deficiency than the typical meat eater. The Institute of Medicine, in setting the US recommended intakes for B12 makes this very clear. "Because 10 to 30 percent of older people may be unable to absorb naturally occurring vitamin B12, it is advisable for those older than 50 years to meet their RDA mainly by consuming foods fortified with vitamin B12 or a vitamin B12-containing supplement." Vegans should take this advice about 50 years younger, to the benefit of both themselves and the animals. B12 need never be a problem for well-informed vegans. The reliable vegan sources of B12 are foods fortified with B12 (including some plant milks, some soy products and some breakfast cereals) ..

    dtm  |  19.5.2008 17:03

Logi sisse

Kommentaari lisamiseks logi palun sisse. Unustasid parooli?

Pole veel kasutaja? Registreerumine võtab vaid hetke! Lisaks uudiste ja artiklite kommenteerimisele, saad Fitness.ee kasutajana osaleda foorumi aruteludes, hinnata treenereid ja klubisid ning tellida mugavalt kaupa veebipoest. Registreeru kohe »

Püsi teemas. Hea tava on arvustada inimeste mõtteid, mitte neid endid. Keelatud on reklaamlinkide ja -tekstide postitamine, samuti teiste kommentaatorite, artiklites esinevate inimeste, artiklite autorite ja teiste halvustamine. Fitness.ee moderaatorid kustutavad sobimatud kommentaarid.
Kommenteerimist toetavad
reklaam
reklaam Fitshop.ee
reklaam Gasp.ee
reklaam Sportland

Uudised

reklaam bb 2013 uus
reklaam Fitshop
reklaam Veebitreener
reklaam Eesti Spordi Biograafiline Leksikon
reklaam kehavormi.ee
reklaam Zelluloosi Spordiklubi

UUDISKIRI


Vasta ja võida!


Milliste maitsetega Care Free kalorivabad siirupid on müügil FitShopis?



© 1999 - 2012 Fitness.ee  | Telliskivi 51, 10611 Tallinn  |  tel 6774 666  |  info@fitness.ee  |   Reklaam  |  Kontakt  |  Toimetus
Unustasid parooli?

Sisesta oma kasutajanimi ja sama kasutajakontoga seotud e-posti aadress – saadame sinna uue parooli.

Registreeru

Vali meelepärane kasutajanimi ja sisesta oma e-posti aadress.

Teavita

Teavita administraatorit, et siin on midagi valesti!

Saada sõbrale

Saada see link sõbrale