Fitness.ee  ›  Artiklid  ›  Tervis  ›  Kasvamise uni
NB! Teie brauseris on keelatud JavaScript.
Palun lubage skriptid, et kasutada selle lehe kõiki omadusi.

Tervis

Artiklid

Kasvamise uni

Hea uni on oluline maksimaalseks taastumiseks pärast treeningut. Magamise ajal lülitub keha välja, võimaldades metaboolsetel protsessidel tõhusamaks muutuda. Osad inimesed väidavad, et nad vajavadki ööpäevas ainult 3-4 tundi und,

Tervis  |  05.03.09  |  tekst:  |  fotod: Anonüümne  |  1 kommentaar

Hea uni on oluline maksimaalseks taastumiseks pärast treeningut. Magamise ajal lülitub keha välja, võimaldades metaboolsetel protsessidel tõhusamaks muutuda. Osad inimesed väidavad, et nad vajavadki ööpäevas ainult 3-4 tundi und, kuid enamik meist vajab siiski vähemalt 8-tunnist puhkust, tundmaks end täielikult värskena. Kindlasti vajavad korralikku und kulturistid, kes peale lihastlõhkuvat treeningut peavad maksimaalselt taastuma.

Melatoniin on hormoon, mis toodetakse ajus paikneva sisenõristusnäärme poolt, ja mis moodustab olulise lüli ööpäevaste füsioloogiliste rütmide ja une reguleerimise süsteemist. On mitmeid tegureid, mis takistavad melatoniini teket: liiga intensiivne trenn hilisemal õhtusel ajal, liiga valge magamistuba magamise ajal, alkoholitarbimine, osad ravimid (näiteks ibuprofeen, aspiriin). Vähene melatoniini teke mõjutab otseselt tuju, söögiisu, üldist tundlikkust.

Melatoniini teket soodustavad ravimid võivad aidata osasid inimesi nende probleemide korral, lastes neil kauem ja sügavamalt magada. Abi võivad leida ka pikalt reisinud inimesed- suurest ajavahest tingitud vaevuste leevendamiseks ja taastamaks oma regulaarset unerütmi. Kõrgema melatoniini tasemega magab inimene ajaliselt kiiremini ja paremini end välja. Melatoniini sissevõtmine peab toimima õigel ajal- reisijad, kes on manustanud preparaati paar päeva enne reisi, ei ole saanud nii häid tulemusi kui äralennu päeval tarbinud inimesed. Melatoniini sisaldavate ravimite tarbimine regulaarselt võib hakata segama hormoonsüsteemi tööd- keha lakkab ise tootmast piisaval hulgal melatoniini.

Et hoida naturaalselt kõrget melatoniini taset, tuleb kindlustada, et magamistuba oleks võimalikult pime, samuti tuleks vältida hilisõhtuti alkoholi tarbimist. Treenida tuleks pigem päevasel ajal, kindlasti mitte hilja õhtul. Voodist tuleks tõusta kohe peale ärkamist, tuleks vältida vedelemist, uuesti uinumist. Selline vedelemine muudab vaid väsinumaks ja jõuetumaks.


http://www.flexonline.com

Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee
Prindi Logi sisse ja arutle foorumis
  1.  Ühes teises artiklis väideti just, et parim aeg trenniks on peale 18.00???

    Humal  |  12.3.2009 10:11

Logi sisse

Kommentaari lisamiseks logi palun sisse. Unustasid parooli?

Pole veel kasutaja? Registreerumine võtab vaid hetke! Lisaks uudiste ja artiklite kommenteerimisele, saad Fitness.ee kasutajana osaleda foorumi aruteludes, hinnata treenereid ja klubisid ning tellida mugavalt kaupa veebipoest. Registreeru kohe »

Püsi teemas. Hea tava on arvustada inimeste mõtteid, mitte neid endid. Keelatud on reklaamlinkide ja -tekstide postitamine, samuti teiste kommentaatorite, artiklites esinevate inimeste, artiklite autorite ja teiste halvustamine. Fitness.ee moderaatorid kustutavad sobimatud kommentaarid.
Kommenteerimist toetavad
reklaam
reklaam Fitshop.ee
reklaam Sportland
reklaam Fitshop.ee

Uudised

reklaam bb 2013 uus
reklaam Gym.ee - jusaalivarustus igale nudmisele
reklaam EPTL
reklaam Eesti Spordi Biograafiline Leksikon
reklaam kehavormi.ee
reklaam Meriton spordiklubi

UUDISKIRI


Vasta ja võida!


Milliste maitsetega Care Free kalorivabad siirupid on müügil FitShopis?



© 1999 - 2012 Fitness.ee  | Telliskivi 51, 10611 Tallinn  |  tel 6774 666  |  info@fitness.ee  |   Reklaam  |  Kontakt  |  Toimetus
Unustasid parooli?

Sisesta oma kasutajanimi ja sama kasutajakontoga seotud e-posti aadress – saadame sinna uue parooli.

Registreeru

Vali meelepärane kasutajanimi ja sisesta oma e-posti aadress.

Teavita

Teavita administraatorit, et siin on midagi valesti!

Saada sõbrale

Saada see link sõbrale