Fitness.ee  ›  Artiklid  ›  Toidulisad  ›  Öine lihaskasv
NB! Teie brauseris on keelatud JavaScript.
Palun lubage skriptid, et kasutada selle lehe kõiki omadusi.

Toidulisad

Artiklid

Öine lihaskasv

Toidulisad  |  04.03.07  |  tekst:  |  fotod: Anonüümne  |  8 kommentaari

(Jim Stoppani, Muscle & Fitness veebruar 2007)

Kui lihasmass on su peamine eesmärk mis muu see saakski olla, siis sa juba ilmselt tead, et sagedane piisava koguse proteiini tarbimine on eluline. Kindlasti oled kuulnud ka seda, et 7 9 tundi korraliku und on vajalik, sel ajal saavutab kasvuhormoon maksimaalse taseme. Samas on see ka aeg, mil su keha jääb proteiinita. Kas oleksid päeva jooksul söömata 7 9 tundi? Kindlasti mitte, kui sa just ei taha välja näha nagu maratonijooksja.

Olles nii pikka aega ilma söömata, lülitub sisse nälgimisre¸iim, pannes keha varastama aminohappeid, et muuta see glükoosiks, et toita aju toimub sõna otseses mõttes lihaste lammutamine. Kuigi mõned kinnismõtetest ajendatud kulturistid ärkavad üles keset ööd, et süüa, on olemas ka vähem ekstreemne meetod peatamaks öist lihaste lammutamist. Tuleb lihtsalt teada, mida võtta enne magama minekut. Toome välja 5 lisandit, mis mitte ainult ei väldi lihaste lagundamist, vaid kiirendavad ka lihaste kasvu ajal, mil Sa magad.

Kaseiin

Kaseiin on peamine piimas leiduv valk. See moodustab kuni 80% kogu piimas olevast valgust, ülejäänu moodustab vadakuvalk. Kaseiin on enne magama minekut paremaks valikuks, kuna see imendub ja seedub aeglasemalt. Parimaks valikuks oleks pulber, mis sisaldab Micellar (eraldatud piimast ilma kemikaalideta) kaseiini, denatureerimata kaseiin, mis moodustab kõhus geelitaolise pasta ning imendumine on märkimisväärselt aeglasem. See tagab aeglase ja ühtlase aminohapete imendumise kuni seitsmeks tunniks, seega puudub ka vajadus lihaste lammutamiseks. Kui võtta enne magama minekut piisaval hulgal kaseiini, leiab ülejäänu kasutust lihaskasvus.

Doseerimine: Sega 40g kaseiini pulbrit rasvatu piima või veega ning joo vahetult enne magama minekut.

Linaseemneõli

Linaseemne õli varustab sind tähtsate rasvhapetega, millel on positiivne mõju nii tervisele kui saavutusvõimele, näiteks kiirenenud liigeste taastumine ning rasva kaotus. Samuti on see suurepäraseks lisandiks Sinu kaseiini ¨eigile enne magama minekut. Tervislikud rasvad aeglustavad seedimist, säästes öö vältel veelgi enam lihast.

Doseerimine: Võta 2 3 supilusikatäit (1spl = 15ml) linaseemne õli koos kaseiiniga.

Arginiin

Ilmselt tead, et arginiin on aminohape, mida soovitatakse tarvitada enne treeningut, tõstmaks lämmastiku taset ning saavutamaks pump efekti, kuid kas Sa teadsid, et see tõstab ka kasvuhormooni taset? See toimib pärssides hormooni mõju, mis pärsib kasvuhormooni toimimist. Kui võtta piisavalt arginiini, umbes 5 grammi, on tulemuseks suurem kasvuhormooni vabastamine öö jooksul.

Doseerimine: Võta 5 grammi arginiini üks kõik millises saada olevas arginiini vormis (L-arginiin, Arginiin alfa-ketoglutraat, arginiin malaat, arginiin etüülester jne) umbes pool tundi enne magama minekut.

Glutamiin

Aminohappel glutamiin on hulgaliselt funktsioone, väldib lihaste lagundamist, parandab immuunsüsteemi, kiirendab lihaste taastumist ning isegi soodustab rasvade põletamist. Lisaks võimendab glutamiin kasvuhormooni vabastamist. Uuring näitas, et see tõstab kasvuhormooni taset juba 90 minutit pärast manustamist. 1995 aastal läbi viidud uuringust Lousiana State Universitys järeldati, et glutamiini kaudne mõju arginiini tootmisele neerudes võib olla potentsiaalne mehhanism, kuidas glutamiin suurendab kasvuhormooni taset.

Doseerimine: Võta 5 10 g glutamiini pool tundi enne magama minekut.

ZMA

Kui treenid tugevalt, kannatad sa tõenäoliselt ka tsingi ja magneesiumi defitsiidi all, tähtsad mineraalaineid, mille varud on sportlastele sagedasti otsakorral. Asendades need tähtsad mineraalid ZMAga kombinatsioon tsingist, magneesium aspartaadist pluss vitamiin B6 tõstab see testosterooni ja insuliini sarnase kasvuhormooni (IGF-1) taset, 2 kriitilist komponenti lihaskasvus. ZMA parandab ka une kvaliteeti, mis võib viia optimaalsema kasvuhormooni eritamiseni. Enamik saada olevaid ZMA tooteid sisaldavad endas 30mg tsinki, 450mg magneesiumi ning 11mg vitamiin B6.

Doseerimine: Jälgi pakendil olevaid juhiseid, tarvita tühja kõhuga umbes tund enne magama minekut.

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 border=1>
<TBODY>

<TD vAlign=top width=590 colSpan=2>
Öine massikombo
</TR>

<TD vAlign=top width=590 colSpan=2>
Lisa need viis lisandit oma öisesse kavva ning vii lihaskasv uuele tasemele.
</TR>

<TD vAlign=top width=295>
Lisand

<TD vAlign=top width=295>
Kogus
</TR>

<TD vAlign=top width=295>
Kaseiini proteiin

<TD vAlign=top width=295>
40 g
</TR>

<TD vAlign=top width=295>
Linaseemne õli

<TD vAlign=top width=295>
2 3 spl
</TR>

<TD vAlign=top width=295>
Arginiin

<TD vAlign=top width=295>
5 g
</TR>

<TD vAlign=top width=295>
Glutamiin

<TD vAlign=top width=295>
5 10 g
</TR>

<TD vAlign=top width=295>
ZMA

<TD vAlign=top width=295>
1 annus
</TR></TBODY></TABLE>

Fitness.ee avaldatud teksti-, foto- ja videomaterjalide kopeerimine on lubatud ainult Robocop OÜ kirjalikul loal. Materjalide loata kasutamise eest esitatakse arve. Loa saamiseks palume pöörduda: toimetus@fitness.ee
Prindi Arutle foorumis
  1. Odavam oleks öösel süüa.

    shreku  |  4.3.2007 10:48
  2.  .................." Kuigi mõned kinnismõtetest ajendatud kulturistid ärkavad üles keset ööd, et süüa, on olemas ka vähem ekstreemne meetod peatamaks öist lihaste lammutamist."........... Ei ole mingit kinnismõtet ja extremist ammugi mitte, söön aga öösel regulaarselt 2-3x. Ka dieedi aljal. Tekkis selline vajadus aga ajajooksul iseenesest, mida rohkem lihast, mida kiirem ainevahetus seda rohkem ja pidevamalt tahavad nad saada kõike eluks ja või-olla veel ka kasvuks vajalikke aineid. Nimetaksein seda enda puhul pigem kohanemisvõimeks või ümberkohanemiseks. Kui kõht läheb tühjaks kaob ka uni, saades oma "laksu" jälle kätte uinun pea silmapilkselt. NO PROBLEMO . Extreemsusega ei ole sellel mingit pistmist.

    Bonsuna  |  4.3.2007 12:02
  3.  Sama võhiklikku juttu ajavad need inimesed kes ütlevad, et sul on meeletu tahtejõud ikka Marek .)))???? Kas tegelemine endale niivõrd meeldiva alaga, vajab tõesti tahtejõudu? VAEVALT.) Tahtejõudu läheb vaja ja seda saab arendada just ebameeldivaid asju ennast tegema sundides.

    Bonsuna  |  4.3.2007 12:07
  4. Bonsuna jutt jumala õige.

    shreku  |  4.3.2007 15:24
  5.  Päeval 5 korda, öösel siis 2-3x

    Bonsuna  |  4.3.2007 20:08
  6.  @ Bonsuna Kell on 2:30 öösel. Mis teed? Ah sööd jah :-D

    joker  |  5.3.2007 02:32
  7.  Jokerile: Umbes nii see võis olla küll.) Söömine on suurim naudin millega inimest on õnnistatud. Võib öelda, et söömist naudib inimene surmani, teiste naudingutega on nagu on. Kuidas kellelgi.))

    Bonsuna  |  5.3.2007 16:02
  8.  kas selline söömis kava aitab ka? aga kas ma muidu proteiini...enne trenni võin võtta? ja kas pärast veel enne magamaminekut..neid asju?

    nukri  |  27.12.2007 23:58

Logi sisse

Kommentaari lisamiseks logi palun sisse. Unustasid parooli?

Pole veel kasutaja? Registreerumine võtab vaid hetke! Lisaks uudiste ja artiklite kommenteerimisele, saad Fitness.ee kasutajana osaleda foorumi aruteludes, hinnata treenereid ja klubisid ning tellida mugavalt kaupa veebipoest. Registreeru kohe »

Püsi teemas. Hea tava on arvustada inimeste mõtteid, mitte neid endid. Keelatud on reklaamlinkide ja -tekstide postitamine, samuti teiste kommentaatorite, artiklites esinevate inimeste, artiklite autorite ja teiste halvustamine. Fitness.ee moderaatorid kustutavad sobimatud kommentaarid.
Kommenteerimist toetavad
reklaam
reklaam Olimp
reklaam Fitshop.ee
reklaam Olimp

Uudised

reklaam Sportland
reklaam Fitshop
reklaam Valio
reklaam Eesti Spordi Biograafiline Leksikon
reklaam King of Spades
reklaam Arctic Sport Club

UUDISKIRI


Vasta ja võida!


Milliste maitsetega Care Free kalorivabad siirupid on müügil FitShopis?



© 1999 - 2012 Fitness.ee  | Telliskivi 51, 10611 Tallinn  |  tel 6774 666  |  info@fitness.ee  |   Reklaam  |  Kontakt  |  Toimetus
Unustasid parooli?

Sisesta oma kasutajanimi ja sama kasutajakontoga seotud e-posti aadress – saadame sinna uue parooli.

Registreeru

Vali meelepärane kasutajanimi ja sisesta oma e-posti aadress.

Teavita

Teavita administraatorit, et siin on midagi valesti!

Saada sõbrale

Saada see link sõbrale